Apple zanotuje spory spadek sprzedaży iPadów w pierwszym kwartale 2016 roku

Opublikowano: 2016-02-17
Autor: Teleguru
Kategorie / tagi: #Apple #Acer #Asus #Samsung #pozostali #sprzęt / podzespoły #sprzedaż / wyniki

news-apple-ipad-air2Tablety nie cieszą się już tak dużą popularnością, jak kiedyś. Nawet gigant pokroju Apple ma problem ze sprzedaniem pożądanej liczby iPadów, co zwiastują najnowsze raporty Digitimes Research.

Z prognoz dotyczących pierwszych trzech miesięcy 2016 roku wynika, że Apple dostarczy na rynek około 9.8 miliona iPadów – byłby to najgorszy wynik od drugiego kwartału 2011 roku, o 39.1% mniej niż kwartał wcześniej, a także o 20% mniej rok do roku. Spadek sprzedaży tabletów nie ogranicza się jednak tylko do firmy z Cupertino. Digitimes Research przewiduje, że w pierwszym kwartale bieżącego roku sprzeda się łącznie 46.65 miliona tych urządzeń, czyli o 28.6% mniej niż w ostatnim kwartale 2015 roku i o 8.6% mniej względem tego samego okresu dwanaście miesięcy temu.

Niemniej, Apple nadal będzie przewodzić rynkowi tabletów, mając udział na poziomie 21%. Za nim znajdzie się Samsung (14%) i Lenovo (7.2%). Dalsze miejsca okupowane będą przez Amazon (5.8%), Huawei (4%), Asusa (2.7%), Microsoft i TCL (po 2.6%) oraz LG (1.8%) i Acera (1.2%).

Jeśli chodzi o rozmiary tabletów, najpopularniejsze wśród konsumentów wciąż będą 7-calowce, zgarniając 35.4% udziału w sprzedaży. W przypadku urządzeń z ekranami o innych przekątnych dominować będą propozycje w rozmiarze około 9 cali (23.8%), a tuż za nimi ulokują się 7.9-calowe tablety (13.8%). Większe modele (od 10 cali wzwyż) przejmą nieco ponad 20% całości sprzedaży.

Źródło: Digitimes

Uwaga!

Zachęcamy do dyskusji na dany temat z innymi czytelnikami. Pamiętaj jednak, aby przestrzegać zasad dobrego wychowania - nie klnij, nie obrażaj innych i w kulturalny sposób wyrażaj swoje zdanie. Przecież każdemu zależy na zachowaniu wysokiego poziomu polemiki. Nieprzestrzeganie powyższych zasad skutkować będzie usuwaniem postów bez ostrzeżenia.