Polacy skarżą się na operatorów telekomunikacyjnych

Opublikowano: 2014-09-05
Autor: Teleguru
Kategorie / tagi: #abonamenty #mixy #prepaidy #urzędy

Rachunek

W 2013 roku klienci usług telekomunikacyjnych w Polsce aż 53 tysiące razy interweniowali u rzeczników praw konsumentów w sprawach nieuczciwych praktyk stosowanych przez operatorów komórkowych.

Według danych zebranych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Polacy w ubiegłym toku aż 53 tysiące razy zwracali się do tej instytucji, a także do lokalnych rzeczników konsumentów ze skargami na działania prowadzone przez działających na naszym rynku operatorów telekomunikacyjnych.

Drugim adresatem interwencji pochodzących od użytkowników jest Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). Do regulatora wpłynęło w 2013 roku 6,8 tysiąca wniosków o interwencję. W odpowiedzi na nie UKE przeprowadził 1583 postępowania mediacyjne oraz 2914 postępowań wyjaśniających.

Dane te z jednej strony świadczą o coraz głębszej świadomości Polaków dotyczącej przysługujących im praw. Dobrze też, że coraz więcej z nich stara się dochodzić swoich racji w odpowiednich instytucjach. Niestety, oznacza to też, że operatorzy coraz częściej i jawniej stosują nieuczciwe praktyki, by walczyć o klientów na bardzo tłocznym rynku usług telekomunikacyjnych.

Źródło: UOKiK

Uwaga!

Zachęcamy do dyskusji na dany temat z innymi czytelnikami. Pamiętaj jednak, aby przestrzegać zasad dobrego wychowania - nie klnij, nie obrażaj innych i w kulturalny sposób wyrażaj swoje zdanie. Przecież każdemu zależy na zachowaniu wysokiego poziomu polemiki. Nieprzestrzeganie powyższych zasad skutkować będzie usuwaniem postów bez ostrzeżenia.