SMS-y mają się coraz lepiej

Opublikowano: 2016-02-03
Autor: Teleguru
Kategorie / tagi: #wyniki / raporty

SMSWiadomości SMS od lat pozostają skuteczną formą komunikacji wielu ludzi na całym świecie. Z roku na rok ewoluują platformy do masowej wysyłki komunikatów, które udostępniają coraz więcej funkcji i integracji z nowymi systemami.

Szacuje się, że ponad 20% masowych wysyłek jest realizowanych przez firmy z sektora IT. Branże, które najczęściej korzystają z SMS-ów, to właśnie firmy IT (integratorzy, dostawcy platform IT, systemów, np. Twitter czy Steam), korporacje, e-administracja (ponad 600 urzędów w Polsce, szpitale, jednostki samorządowe), handel (e-commerce, retail), turystyka (hotele, restauracje, catering), logistyka/spedycja/transport, edukacja, prywatna medycyna, agencje marketingowe i reklamowe, dostawcy usług (energetyka, komunikacja, finanse), czy w końcu startupy.

O ile wysyłka wiadomości P2P utrzymuje się w ostatnich latach na podobnym poziomie, to wysyłki B2C (firma do użytkownika) z roku na roku mają się coraz lepiej. Jak pokazują dane firmy SMSAPI.pl, platformy do masowej wysyłki SMS, w roku 2015 w systemie zarejestrowanych było 31 tysięcy użytkowników, którzy łącznie wysłali ponad 300 milionów wiadomości tekstowych. Dla porównania, w 2014 roku baza użytkowników wynosiła 18 tysięcy, co oznacza wzrost rzędu 182%.

news-smsapi-dane-1Około 11% SMS-ów wysyłanych z platformy SMSAPI w roku 2015 miało polskie znaki. Wynikało to przede wszystkim z faktu, że jeden SMS, w którym pojawiają się znaki diakrytyczne może mieć długość 70 znaków zamiast 160. Dla twórców treści najważniejsze było zawarcie jak największej ilości informacji i przejrzystość przekazu, co możliwe było do osiągnięcia nawet z pominięciem polskich znaków.

SMSStosunkowo równo rozkładają się siły poszczególnych operatorów sieci telekomunikacyjnych w masowej wysyłce SMS-ów. Najwięcej wiadomości tekstowych wysyłano do Orange (29%), a następnie do Plusa (26%), Play (24%) i T-Mobile (21%).

Coraz wyższy poziom świadomości technologii sprawia, że firmy decydują się na wdrożenie komunikacji SMS w postaci powiadomień o statusie realizacji zamówienia, terminie zapłaty, planowanej wizycie czy też informacjach o rabatach, promocjach i ciekawych ofertach. Wzrasta także liczba SMS-ów wysyłanych w ramach kampanii marketingowych. Rozwiązania z zakresu komunikacji SMS umożliwiają budowanie dobrych relacji z klientami, pozwalają na znaczne zaoszczędzenie czasu i zasobów ludzkich, a w efekcie prowadzą do zmniejszenia kosztów i lepszego rozwoju biznesu.

Źródło: SMSAPI

grudzien_simo3

Uwaga!

Zachęcamy do dyskusji na dany temat z innymi czytelnikami. Pamiętaj jednak, aby przestrzegać zasad dobrego wychowania - nie klnij, nie obrażaj innych i w kulturalny sposób wyrażaj swoje zdanie. Przecież każdemu zależy na zachowaniu wysokiego poziomu polemiki. Nieprzestrzeganie powyższych zasad skutkować będzie usuwaniem postów bez ostrzeżenia.