Spotify bardziej mobilne – ponad 50% użytkowników korzysta z serwisu na smartfonach i tabletach

Opublikowano: 2015-01-12
Autor: Teleguru
Kategorie / tagi: #gry / aplikacje #sprzedaż / wyniki

news-spotify-raport-urządzenia-mobilneNiemal wszystkie media robią powoli zwrot w mobilną stronę. Coraz częściej smartfony i tablety stają się centrum rozrywki, nie dziwią zatem najnowsze statystyki Spotify, zgodnie z którymi większość użytkowników strumieniuje i słucha muzyki na tych urządzeniach.

Na specjalnej konferencji podczas targów CES 2015 firma opublikowała swoje najświeższe wyniki. Jak się okazuje, 52% osób korzystających ze Spotify słucha muzyki na smartfonach (42%) i tabletach (10%), podczas gdy wersji na komputery PC używa 45% użytkowników. Edycja przeglądarkowa serwisu przekonała do siebie jedynie 3% słuchaczy.

Spotify regularnie ujawnia wszelkie statystyki dotyczące platformy i bazy użytkowników, w tym aktywnych subskrybentów. Z informacji wynika, że spośród 50 milionów osób, 12 milionów dopłaca do wersji premium. Dodano również, że średnio słuchają oni muzykę przez 150 minut dziennie. Dotyczy to zarówno konsumentów wersji PC, jak i mobilnej. Firma podała także informacje odnośnie integracji Spotify z Facebookiem – 55% użytkowników połączyło swoje konta. Jest to szczególnie ważne w kontekście badania aktywności i preferencji dotyczących słuchanych piosenek/albumów.

Przedstawione dane, w połączeniu z zeszłorocznym raportem dotyczącym dystrybucji utworów muzycznych (pobieranie muzyki spadło o 12% w Stanach Zjednoczonych, zaś jej strumieniowanie zaliczyło wzrost aż o 54% w ciągu roku) pokazują, gdzie warto skupić największą uwagę. Urządzenia mobilne są w tym przypadku przyszłością i dobrze wiedzą o tym również Apple oraz Google. Obaj giganci ostatnimi czasy wyjątkowo bacznie przyglądają się rozwojowi sytuacji i być może w niedalekiej przyszłości przeprowadzą prawdziwy szturm na pozycję Spotify. Mają ku temu solidne podstawy, szczególnie biorąc pod uwagę liczbę użytkowników iOS i Androida. Spotify się jednak nie poddaje i stale wprowadza do swojego serwisu nowe funkcje, usprawnienia, nawiązuje współpracę z wieloma przedsiębiorstwami (w tym z Uber, oferując muzykę w samochodach), czy też partnerstwo z operatorami telekomunikacyjnymi, zawierając subskrypcję w ramach planów taryfowych.

Źródło: Techcrunch

Uwaga!

Zachęcamy do dyskusji na dany temat z innymi czytelnikami. Pamiętaj jednak, aby przestrzegać zasad dobrego wychowania - nie klnij, nie obrażaj innych i w kulturalny sposób wyrażaj swoje zdanie. Przecież każdemu zależy na zachowaniu wysokiego poziomu polemiki. Nieprzestrzeganie powyższych zasad skutkować będzie usuwaniem postów bez ostrzeżenia.