Sprzedaż tabletów na świecie w III kwartale 2014

Opublikowano: 2014-11-03
Autor: Teleguru
Kategorie / tagi: #technologie #Apple #Samsung #pozostali #sprzedaż / wyniki

news-tablety-sprzedazJak wynika z danych opublikowanych przez IDC, w III kwartale 2014 roku na rynek trafiło około 53.8 miliona tabletów. Jest to rezultat o 11.5% wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Wzrost sprzedaży tabletów spowodowany jest przede wszystkim wszelkimi akcjami promocyjnymi z okazji rozpoczęcia szkoły oraz dużym zainteresowaniem tego typu urządzeniami w samych Stanach Zjednoczonych. III kwartał przyniósł także poprawę o 11.2% względem II kwartału 2014 roku.

Dla porównania, rynek tabletów w samym tylko USA rozwinął się o 18.5% w zestawieniu obejmującym zbliżony okres czasu w tym oraz poprzednim roku. Jak twierdzi Jean Philippe Bouchard, dyrektor badań w firmie analitycznej IDC: „USA jest nie tylko największym rynkiem zbytu tabletów, ale jak wynika z raportu również najbardziej rozwijającym się. Verizon kontynuuje sprzedaż tych urządzeń i idzie im to bardzo dobrze, dlatego wierzymy, że pozostali dostawcy osiągną równie dobre wyniki w niedalekiej przyszłości. Jak mogliśmy zauważyć, RCA wskoczyło do czołowej piątki. Ich akcja związana ze sprzedażą tabletów w okresie powrotu uczniów do szkół czy ta poprzedzająca czarny piątek miały duży wpływ nie tylko na gospodarkę Stanów Zjednoczonych, ale również światowy ranking sprzedażowy”.

news-tablety-sprzedaz-tabelka

Pomimo dalszego spadku sprzedaży iPadów, Apple nadal pozostaje liderem na światowym rynku tabletów. Firma dostarczyła do klientów końcowych blisko 12.3 miliona egzemplarzy urządzeń w III kwartale tego roku. Samsung utrzymał drugą pozycję z prawie 10 milionami sprzedanych sztuk, tym samym zyskując ponad 18% udziału na rynku w badanym okresie. Asus odzyskał trzecie miejsce, osiągając wynik na poziomie 3.5 miliona, co przełożyło się na 6.5% rynku. Na czwartą pozycję spadło Lenovo, które sprzedało w III kwartale około 3 miliony sztuk. Czołową piątkę zamyka RCA, co jest dość sporym zaskoczeniem. Jest to amerykański producent sprzętu elektronicznego, którego historia sięga aż 1919 roku. Firma sprzedała 2.6 miliona tabletów – większość w USA. Ich wynik to przede wszystkim efekt niskich cen oraz współpracy z siecią supermarketów Walmart.

Warto także dodać, że zgodnie z raportem przeprowadzonym przez firmę analityczną Gartner, sprzedaż tabletów stale rośnie, jednak prognozowano znacznie dynamiczniejszy wzrost. Jak się okazuje, użytkownicy znacząco wydłużają cykl życia swoich produktów, a także często rezygnują z tabletów na rzecz dużych smartfonów, o czym nie tak dawno pisał Teleguru.

Źródło: IDC, Tweaktown

 

grudzien_simo3

Uwaga!

Zachęcamy do dyskusji na dany temat z innymi czytelnikami. Pamiętaj jednak, aby przestrzegać zasad dobrego wychowania - nie klnij, nie obrażaj innych i w kulturalny sposób wyrażaj swoje zdanie. Przecież każdemu zależy na zachowaniu wysokiego poziomu polemiki. Nieprzestrzeganie powyższych zasad skutkować będzie usuwaniem postów bez ostrzeżenia.