Wydatki operatorów na reklamy podczas Euro 2016

Opublikowano: 2016-07-14
Autor: Teleguru
Kategorie / tagi: #Orange #Play #Plus #T-Mobile #wyniki / raporty

news-tv-reklamaNajwiększe przychody reklamowe przy meczach Euro 2016 zanotowała Telewizja Polsat – mówi się o łącznej kwocie nawet 100 milionów zł. Tymczasem w kategorii wydatków zdecydowanie przodowali operatorzy telekomunikacyjni, głównie Orange.

Orange, jako jeden z głównych sponsorów Mistrzostw Europy we Francji, wydał na reklamę ponad 4.4 miliona zł. Kolejne miejsca należały do Play (3.43 mln zł), Plusa (3.05 mln zł) i T-Mobile (3 mln zł). TOP 10 zamknęły McDonald’s, Opel, Bank Zachodni WBK, Media Markt, Coca Cola oraz Booking.com, przeznaczając na wspomniany cel od 1.9 do 2.7 miliona zł.

Szacuje się, że wpływy Polsatu z Euro 2016 wyniosły 37.7 miliona zł (34.1 mln zł po odjęciu wydatków Grupy Cyfrowego Polsatu), jednak całość przychodów mogła przekroczyć 100 milionów zł, m.in. z tytułu sprzedaży płatnych dostępów jak Ipla. Telewizja Polska, przy uwzględnieniu powtórkowych emisji, zarobiła blisko 21 milionów zł.

Źródło: wirtualnemedia.pl, własne

grudzien_simo3

Uwaga!

Zachęcamy do dyskusji na dany temat z innymi czytelnikami. Pamiętaj jednak, aby przestrzegać zasad dobrego wychowania - nie klnij, nie obrażaj innych i w kulturalny sposób wyrażaj swoje zdanie. Przecież każdemu zależy na zachowaniu wysokiego poziomu polemiki. Nieprzestrzeganie powyższych zasad skutkować będzie usuwaniem postów bez ostrzeżenia.