Wyjątkowy rok Meizu
Nie jest łatwo przebić się na rynku smartfonów, ale niepozornemu Meizu się ta sztuka udała. Firma sprzedała w tym roku ponad 20 milionów smartfonów.
Meizu, które zaczynało od tworzenia odtwarzaczy MP3 i MP4, w 2008 roku przeniosło ciężar produkcji na smartfony, prezentując swój pierwszy model – Meizu M8 – określany mianem „klona iPhone’a”. Od tego czasu firma radziła sobie z różnym skutkiem. Prawdziwy przełom nastąpił w 2014 roku, kiedy to Chińczykom udało się sprzedać 4.4 miliona sztuk swoich smartfonów, przebijając się do świadomości wielu użytkowników. Wynik ten blednie jednak w porównaniu do tegorocznych rezultatów. Meizu pochwaliło się, że uzyskało 350-procentowy wzrost sprzedaży, a do rąk konsumentów trafiło ponad 20 milionów urządzeń. Nic w tym jednak dziwnego – firma zaprezentowała dobre, wydajne propozycje w niskich cenach, jak chociażby Meizu M2 Note z ośmiordzeniowym procesorem, 2 GB RAM oraz 5.5-calowym ekranem Full HD, które zostały naprawdę ciepło przyjęte. Patrząc na obecną sprzedaż, wydawać by się mogło, że Meizu będzie celowało w podobny wzrost w 2016 roku. Nic bardziej mylnego. Producent ostrożnie podchodzi do przyszłorocznych wyników, stawiając sobie za cel osiągnięcie pułapu „zaledwie” 25 milionów sprzedanych smartfonów.
Źródło: Gizmochina