Apple sprzedał 2,5 miliona iPhone’ów w Indiach w 2016 roku
Zgodnie z analizą Counterpoint Technology Market Research, firma Apple osiągnęła sukces na indyjskim rynku, sprzedając 2,5 miliona iPhone’ów.
Do dobrego wyniku przyczyniły się ostatni kwartał 2016 roku oraz premiera iPhone’a 7 (w 3 kwartale sprzedano jedną trzecią iPhone’ów). To jednak daje amerykańskiej korporacji zaledwie 10 miejsce w rankingu firm produkujących smartfony. Pierwsze miejsce, z 25-procentowym udziałem w indyjskim rynku należy do Samsunga, na drugim miejscu jest Micromax, kolejne miejsca należą do Lenovo, Intexa oraz Reliance Jio. Za to w segmencie smartfonów premium Apple jest na pierwszym miejscu, z 62-procentowym udziałem w rynku.
Indie, rynek rozwijający się
Specyfikę rynku indyjskiego kształtuje lokalna produkcja urządzeń. Trzy czwarte smartfonów sprzedanych w 2016 roku wyprodukowano w Indiach. To aż 83 miliony urządzeń. 7 z 10 smartfonów to urządzenia wyposażone w moduły LTE. Jeden na trzy smartfony w Indiach sprzedawany jest poprzez sklepy internetowe.
Źródło: Counterpoint