HTC decyduje się na zmianę polityki na rynku smartfonów
Firma HTC zamierza odejść od swojej obecnej strategii na rynku mobilnym i skończyć z niskobudżetowymi urządzeniami, skupiając się na rywalizacji z największymi producentami smartfonów.
Pomimo zwiększenia przychodów w ostatnim kwartale 2016 roku, w stosunku do poprzednich okresów rozliczeniowych, przedstawiciele tajwańskiej firmy zapowiedzieli odejście od obecnej strategii rynkowej. Prezydent działu telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych, Chia-Lin Chang ujawniła, iż HTC ponownie zamierza podjąć wyzwanie i rywalizować z największymi potentatami rynku mobilnego. Oznacza to, iż celem firmy będzie zmniejszenie liczby oferowanych urządzeń z niższej półki i próba podbicia rynku high-end. Jak twierdzi Chang, rynek niskobudżetowy jest niezwykle konkurencyjny i całkowicie nieopłacalny z perspektywy jej firmy.
Azjatycki rynek urządzeń mobilnych rozwija się w imponującym tempie. Na arenie producentów pojawiają się coraz to nowsze firmy, które są w stanie zaoferować klientom coś zupełnie nowego i innowacyjnego. Z tego powodu oferowanie dobrego urządzenia w granicy cenowej 500-700 złotych nie jest już wystarczającym, aby zadowolić i zachęcić klientów. Przedstawiciele HTC uznali, iż to najwyższa pora zmienić swoją strategię działania na rynku, zmniejszając liczbę oferowanych urządzeń, przygotowanych na 2017 roku do siedmiu nowych modeli.