Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Artykuly

Apple Music zaprezentowane – nadchodzi konkurent Spotify

Branża muzyczna powoli przechodzi na strumieniowanie utworów, a Apple nie byłby sobą, gdyby po ogromnym sukcesie iTunes nie dołączył do tego segmentu rynku. Amerykański koncern oficjalnie ujawnił w trakcie WWDC 2015 nową usługę – Apple Music.

Końcówka konferencji to dla Apple często moment na tzw. „one more thing”, czyli jeszcze jedną rzecz. W tym roku padło na Apple Music, które nie jest jednak żadnym zaskoczeniem. O istnieniu usługi wiemy od dawna, a do sieci w ostatnich miesiącach co rusz wypływały kolejne informacje, z których wynikało, że nie należy oczekiwać wielkiej rewolucji. Mimo to, konkurent Spotify, Deezera czy WiMP ma szansę osiągnąć ogromny sukces i Apple doskonale o tym wie. Firma postawiła sobie za cel pozyskanie przynajmniej 100 milionów subskrybentów. news-apple_music-2Przechodząc do samej usługi, zaoferuje ona miliony utworów muzycznych, które są dostępne w sklepie iTunes. Mając potężny katalog piosenek na wyciągnięcie ręki, użytkownik będzie mógł odsłuchiwać pojedyncze kawałki, całe albumy oraz utworzonych samodzielnie lub z pomocą serwisu playlist. Specjalna sekcja „For You” (Dla Ciebie) zawierać będzie utwory, zarówno nowe jak i stare, przygotowane pod indywidualne preferencje słuchacza. Co ciekawe, Apple Music będzie zintegrowany z Siri i w przypadku zapytania asystenta o odtworzenie najlepszych piosenek z konkretnego roku, otrzymamy konkretną listę. Z nową usługą wiąże się też masa różnych funkcji. Ciekawie prezentuje się Connect, który pozwoli artystom lepiej dotrzeć do fanów i komunikować się z nimi poprzez utworzenie własnego centrum społecznościowego, gdzie będą mogli umieszczać muzykę, klipy wideo, zdjęcia, statusy itd. Z pomocą Connect użytkownicy będą mieli też możliwość kontaktować się bezpośrednio ze swoimi ulubionymi piosenkarzami i dzielić się ich treściami ze znajomymi na Facebooku, Twitterze i tym podobnych. Apple Music proponuje trzymiesięczny, darmowy okres próbny, po którym koszt usługi wyniesie 9.99 dolara na miesiąc, a w planie rodzinnym obejmującym sześć osób 14.99 dolara. Debiutu serwisu należy spodziewać się wraz z premierą iOS 8.4, czyli 30 czerwca 2015 roku. Skorzystać z niego będą mogli posiadacze iPhone’ów, iPadów, iPodów touch, Maców i komputerów PC. Apple music pojawi się też, choć tutaj brakuje konkretnej daty (prawdopodobnie jesień tego roku) na Apple TV i Androidzie. news-apple_music-1To jednak nie koniec muzycznych nowości. Apple pokazał również swoją pierwszą stację radiową o nazwie Beats One, która pojawi się w usłudze iTunes Radio. Jest to całodobowy kanał muzyczny, którego gwiazdami i kreatorami treści będą artyści i DJ-e pokroju Zane’a Lowe, Pharella, Drake’a, Muse, a nawet David Guetta. Na starcie stacja muzyczna dostępna będzie w 100 krajach.

Źródło: Apple

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button