Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Artykuly

Oszuści podszywają się pod pracowników banku

Jak działa scam telefoniczny

Oszuści nie śpią, właśnie trwa złośliwa kampania scamu telefonicznego, wymierzonego w klientów banków. Złodzieje podszywają się pod pracowników banku, próbują wyłudzić dostęp do telefonu. Z pomocą aplikacji TeamViewer QuickSupport okradają swoje ofiary. Jeśli chcecie dowiedzieć się jak dokładnie to wygląda zapraszam do dalszej części tekstu.

Czy zastanawialiście się, jak działają oszuści poszywający się pod pracownika banku? W jaki sposób zdobywają nasze zaufanie i jak udaje im się wejść w posiadanie dostępu do naszego konta? Wbrew pozorom nie wygląda to spektakularnie. Nie są to wyrafinowane oszustwa, nikt nie spędza wielu godzin próbując zdobyć dostęp do naszego telefonu, komputera, sieci Wi-Fi. Dzwoniąc do nas podszywają się pod numer infolinii banku. Dlatego telefon z banku wygląda wiarygodnie i w pierwszym momencie nie mamy, żadnych wątpliwości, kto faktycznie dzwoni. Działaj na masową skalę próbując wyłudzić dostęp do urządzenia, pod pretekstem przeskanowania go rzekomym zainfekowaniu przez wirusa. Nabierając się, sami przyznajemy złodziejom dostęp do naszego urządzenie.

Jak wygląda rozmowa ze złodziejem?

Niedawno serwis niebezpieczni.pl opublikował rozmowę ze złodziejem całość może obejrzeć na filmie.

Ale to dopiero początek, na drugim filmie Dawid Myśliwiec z kanału YouTube: „Uwaga! Naukowy Bełkot” wraz z Piotrem Koniecznym założycielem Niebezpiecznik.pl prowadzą ze złodziejami długą rozmowę. Dzięki temu, wszyscy możemy się dowiedzieć jaki przebieg ma taka rozmowa. Dodatkowo, na filmie dowiecie się jakie sztuczki z psychologii społecznej stosują złodzieje. Przekonacie się, jak zdeterminowani i bezczelni są oszuści.

Dlaczego złodziejom udaje się scam telefoniczny?

Po przesłuchaniu na spokojnie rozmowy, każdy siedząc wygodnie w fotelu może stwierdzić, że na coś takiego by się nie nabrał. A co jeśli jesteśmy zmęczeni, zapracowani i akurat to co słyszymy wydaje się dość prawdopodobne. Nie dotyczy to tylko rozmów telefonicznych, ale np. kliknięcie w link z e-maila, który z pozoru wydaje się na wiarogodną wiadomość z banku. Złodziej jest przygotowany, korzysta ze skryptu zawierającego różne scenariusze, żeby uwiarygodnić swoją historię. Każdy korzystający z Internetu, poczty, portali społecznościowych, bankowości internetowej jest potencjalnie narażony na działanie oszustów. Czy się nabierzemy? Wszystko zależy od kontekstu, środka, naszego samopoczucia i zbiegu okoliczności.

Jak bronić się przed oszustwem?

Przed tym konkretnym scamem telefoniczny, bardzo łatwo się obronić. Jeśli pracownik dzwoni do nas ktoś z banku wystarczy się rozłączyć i samodzielnie oddzwonić do banku. Wtedy będziemy mieć absolutną pewność, że numer, który wybieramy jest właściwy. Jeśli już rozmawiamy i złodziej sugeruje nam instalację innej aplikacji, niż ta oficjalna to możemy być w 100% pewni, że to oszustwo. Pracownik banku nigdy czegoś takiego nie zaproponuje. Warto rozważyć posiadanie dodatkowego konta, na którym trzymamy część oszczędności. To rozwiązanie pozwoli ustrzec nam część środków w przypadku włamania na jedno z kont.

Pamiętajcie, że udostępniając swoje urządzenie oszustom, stajecie na przegranej pozycji. Odzyskanie odszkodowania od banku w tym przypadku będzie niemożliwe.

Jak zwiększyć swoje bezpieczeństwo?

Source
Niebezpiecznik
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button