Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Artykuly

Polski Internet tabletami i smartfonami stoi

Wykres

To jednak niejedyne ciekawe wnioski, jakie wyciągnąć można z najnowszego badania rynku przeprowadzonego przez dom mediowy MEC.

Niezbyt zaskakujące jest, że względem 2013 roku, smartfony zyskują coraz większą popularność wśród wszystkich grup wiekowych (od 15 do ponad 59 lat) i posiada je aż 61% ankietowanych. Wyjątkiem jest przedział 55 – 59 lat, który zanotował czteroprocentowy spadek. Popularyzacja tego typu urządzeń jest też w dużej mierze zasługą operatorów, którzy na każdym kroku przekonują o ich wyższości nad klasycznymi słuchawkami. Nie bez znaczenia jest też coraz mniejszy wybór tzw. feature phone’ów, co widać też po zestawieniach telefonów Teleguru.

news-mec-smartfony2014

Co ciekawe, aż 27 procent respondentów twierdzi, że nie wyobraża sobie życia bez smartfona. Jest to wzrost o 6 procent względem 2013 roku. Nadal jednak ponad połowa użytkowników wykazuje się ″zdrowym″ podejściem, czyli swój telefon postrzega jako praktyczne narzędzie, bez którego można się jednak obejść.

news-MEC-uzytkowanie2014

Sporo ciekawych informacji wynika z kolejnej ankiety, w której użytkownicy określali, do czego wykorzystują smartfona. Zdecydowana większość (46%) używa ich do korzystania z wyszukiwarek i można założyć, że też do szeroko pojętego przeglądania stron internetowych. Taka sama grupa (46%) używa ich do obsługi portali społecznościowych. I tu ciekawostka – z Facebooka na telefonie korzysta aż 59 procent kobiet i zaledwie 31 procent mężczyzn. Za to najrzadziej Polacy wykorzystują smartfony do zakupów i porównywania cen w sklepach, co może wynikać z braku naprawdę wygodnych narzędzi tego typu oraz przewagi dużych ekranów komputerów nad niewielkimi wyświetlaczami smartfonów i tabletów.

news-mec-internetsmartfon2014

Martwić za to może fakt, że większość użytkowników ma w smartfonie nie więcej niż dziesięć dodatkowych aplikacji. Względem 2013 roku spadła też popularność płatnych programów. Ponad 50% użytkowników korzysta jedynie z darmowych narzędzi z ewentualnymi reklamami. Częściowo może to wynikać z niechęci do łączenia konta na telefonie z kartą kredytową lub płatniczą.

news-mec-aplikacje2014

Dalsza część raportu dotyczy tabletów, które są już w posiadaniu co trzeciego polskiego internauty. Co ważne, jest to wzrost względem 2013 roku o 13 procent (z 17% do 30%). Nadal jednak daleko im do laptopów, których posiadanie deklaruje aż 78% ankietowanych. Istotny może być też fakt, że aż 41% użytkowników smartfonów ma też tablet, co w dobie coraz większych ekranów w telefonach może trochę dziwić – granica między tymi dwoma rodzajami urządzeń cały czas się zaciera.

new-mec-tablety2014

Do czego Polacy wykorzystują tablety? Najczęściej (73% ankietowanych) do przeglądania Internetu. Znacznie mniej, ale nadal sporo (ok. 45%) użytkowników robi z nich multimedialne odtwarzacze oraz konsole do gier.

news-mec-tabletyuzytkowanie2014

Ostatnia część raportu dotyczy producentów tabletów kupowanych przez polskich internautów. Niepodzielnie rządzi tutaj Samsung z ponad trzydziestoprocentowym udziałem. Trudno się temu dziwić – koreański producent inwestuje dużo pieniędzy w reklamy i widać, że taki model biznesowy się sprawdza. Za nim plasuje się Apple ze sowimi iPadami, które posiada 13 procent ankietowanych. Zaskakiwać za to może udział aż 27% w przypadku innych producentów, do których zaliczyć można niszowe marki, takie jak GoClever, myTab, Prestigio, które są bardzo przystępne cenowe. Wynika z tego, że Polacy często patrzą na cenę sprzętu, a nie tylko na markę.

news-mec-producenciudzial2014

Niniejszy raport należy jednak rozpatrywać z pewnym przymrużeniem oka, gdyż badanie przeprowadzono na próbie zaledwie 1353 internautów, co może powodować znaczne przekłamanie.

 

Źródło: www.mecglobal.pl

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button