Usługi LTE pod ostrzałem krytyki
Oferty Internetu LTE nie spełniają oczekiwań użytkowników, czego dowodem są opinie na portalach społecznościowych i informacyjnych.
Według Pulsu Biznesu, klientów Internetu bezprzewodowego bardziej od ceny usługi oraz jej zasięgu interesują limity transferu danych nakładane przez operatorów w ramach oferty. W dobie popularności serwisów pokroju Youtube czy Twitch, przesyłających masę danych i konsumujących ogromne ilości transferu dość szybko okazuje się, że limit zostaje wykorzystany. Dodając do tego fakt czasami niemal całodziennego korzystania z Internetu, okazuje się, że staje się to problemem nie do przeskoczenia.
Z drugiej jednak strony, wyniki badań Pulsu Biznesu nie zgadzają się z danymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej, według której Polacy przy wyborze Internetu mobilnego kierują się najczęściej ceną. Później jest prędkość łącza, zasięg, a dopiero na czwartym miejscu znalazła się wielkość pakietów danych.
Swoje opinie użytkownicy Internetu LTE wyrażają głównie na portalach typu Facebook i Twitter, a także wszelkich serwisach informacyjnych. Niestety, klienci o ofertach operatorów wypowiadają się najczęściej w sposób negatywny, co akurat jest normalnym zjawiskiem (zadowolone osoby najczęściej zachowują opinię dla siebie).
Agencja Monitori poddała analizie ponad pół tysiąca wpisów dotyczących LTE znajdujących się na powyższych portalach. Zgodnie z raportem najgorzej pod tym względem wypadł T-Mobile, będący jednocześnie ostatnim z dużych operatorów, który wszedł na rynek z ofertą Internetu LTE. Swoje niezadowolenie w przypadku tej sieci wykazało 48% internautów. Dobre opinie to zaledwie 10%. Na tak zły wynik dodatkowo przełożyły się komentarze odnośnie podwyżki cen dla klientów starszych ofert, które miały skłonić ich do wybrania nowszych taryf. Zatem w przypadku tego operatora póki co nie sprawdza się stara jak świat maksyma – „Ostatni będą pierwszymi, a pierwsi ostatnimi.”
Negatywny oddźwięk miały też opinie o ofercie Playa – 43% niezadowolonych użytkowników, przy zaledwie 25% mających dobre zdanie o ofercie. W przypadku sieci Orange również więcej było nieprzychylnych komentarzy, które stanowiły 36%, zaś korzystnych o 13 punktów procentowych mniej.
Liderem okazał się Plus – 39% internautów wypowiedziało się przychylnie na temat usług tego operatora. Negatywne komentarze stanowiły 29%. Co też znamienne, o ofercie Plusa klienci dyskutowali zdecydowanie najczęściej.
Czy coś w tej kwestii zmieni się na przestrzeni kilku następnych lat? Oby tak. Internet mknie do przodu z zatrważającą prędkością. Porównywalnie szybko do tempa znikania wykupionych w ramach oferty pakietów danych.
Źródło: Puls Biznesu, Telko, UKE