Jak rozwiać umowę z operatorem
Orange, Play, Plus, T-Mobile, Netia, Vectra, UPC jak wypowiedzieć umowę?

Wypowiedzenie umowy, to prosta procedura. Schemat dla każdego operatora wygląda identycznie. Zazwyczaj należy zachować miesięczny okres wypowiedzenia. Rezygnację złożyć pisemnie zamieszczając niezbędne dane. Standardem u operatorów jest kara za wcześniejsze zerwanie umowy na czas określony. Proporcjonalna do pozostałego czasu umowy. Z jakim operatorem najłatwiej rozwiązać umowę? Oceńcie sami.
Ogólne zasady wypowiadania umowy.
- Należy zachować 30 dniowy okres wypowiedzenia z zachowaniem pełnego okresu rozliczeniowego.
- Sprzęt, który dzierżawimy od operatora zazwyczaj należy zwrócić w ciągu 14 dni, najlepiej od złożenia rezygnacji.
- Decydując się na listowną formę rezygnacji z umowy najlepiej jest nadać list polecony z potwierdzeniem odbioru. Jest to pewnego rodzaju zabezpieczenie, gdyby poszło coś nie tak.
- Jeśli rozwiązujemy umowę na czas określony przed jej końcem, zapłacimy karę w zależności od czasu pozostałego do jej końca.
- Niektórzy operatorzy wysyłają potwierdzenie rezygnacji inni nie. Warto zaznaczyć w piśmie do operatora wolę otrzymania potwierdzenia.
Wypowiedzenie umowy Play
Play daje kilka możliwości na wypowiedzenie umowy:
- w salonie Play osobiście z dowodem tożsamości
- listownie (najlepiej polecony z potwierdzeniem odbioru), list musi zawierać: imię i nazwisko, PESEL, adres, numer telefonu, numer umowy, oświadczenie o rezygnacji z usług, podpis. Wysyłamy na adres:
P4 Sp. z o.o. Skrytka pocztowa 41 02-671 Warszawa
- mailowo z jedyną różnicą, że pismo skanujemy wysyłamy na adres: ok@pomocplay.pl
- telefonicznie, klienci indywidualni *500 lub 790 500 500
- telefonicznie, klienci biznesowi *600 lub 790 600 600
Dzierżawiony sprzęt należy zwrócić w ciągu 14 dni.
Wypowiedzenie umowy Plus
Umowę w sieci Plus możemy rozwiązać następująco:
- w salonie Plus
- listownie, list musi zawierać: imię i nazwisko, PESEL, adres, numer telefonu, numer umowy, oświadczenie o rezygnacji z usług, podpis. Wysyłamy na adres:
Polkomtel Sp. z o.o. Dział Obsługi Klienta ul. Konstruktorska 4 02-673 Warszawa
- mailowo z adresu podanego podczas podpisania umowy. Skan lub zdjęcie pisma zawierające rezygnację wysyłamy na adres: bok@plus.pl
Wypowiedzenie umowy Orange
W sieci Orange umowę można rozwiązać na dwa sposoby:
- w salonie Orange
- telefonicznie, klienci indywidualni *100 lub 510 100 100;
- telefonicznie, klienci biznesowi *600 lub 510 600 600
- listownie, w przypadku śmierci klienta. Pismo powinno zawierać dane abonenta, numer konta, aktywne numery, kopia aktu zgonu. Należy wysłać na adres:
Orange Polska S.A. ul. Jagiellońska 34 96-100 Skierniewice
W przypadku śmierci klienta pismo można również dostarczyć do salonu.
Jeśli dzierżawimy jakiś sprzęt, należy go zwrócić w ciągu 14 dni od wyłączenia usługi.
Umowy na czas nieokreślony obowiązuję miesięczny okres wypowiedzenia. Z kolei rezygnację z umowy na czas określony z dniem zakończenia należy zgłosić z wyprzedzeniem jednego pełnego okresu rozliczeniowego.
Wypowiedzenie umowy T-Mobile
T-Mobile daje jedną możliwość rozwiązania umowy.
- listownie, list musi zawierać: imię i nazwisko, PESEL, adres, numer telefonu, numer umowy, oświadczenie o rezygnacji z usług, podpis. Wysyłamy na adres:
T-Mobile Polska S.A. ul. Marynarska 12 02-674 Warszawa
- mailowo z adresu podanego podczas podpisania umowy. Skan lub zdjęcie pisma zawierające rezygnację wysyłamy na adres:
boa@t-mobile.pl
Wypowiedzenie umowy UPC
W UPC można zrezygnować z usług w następujący sposób:
- W salonie UPC osobiście
- listownie, list musi zawierać: imię i nazwisko, adres na którym są usług UPC, numer telefonu, numer identyfikacyjny klienta, oświadczenie o rezygnacji z usług, podpis. Wysyłamy na adres:
Ogólnopolskie Biuro Obsługi Klientów UPC ul. Murckowska 14c 40-265 Katowice
Wypowiedzenie umowy Netia
Netia nie odbiega od konkurencji odnośnie form rezygnacji z umowy:
- listownie, list musi zawierać: imię i nazwisko, adres, numer telefonu lub numer usługi (z faktury), oświadczenie o rezygnacji z wybranych usług, podpis. Wysyłamy na adres:
Netia S.A. Skrytka pocztowa 597 40-950 Katowice S105
- mailowo, zeskanowane pismo, w przypadku klientów indywidualnych: info@netia.pl
- mailowo w przypadku klientów biznesowych: firma@netia.pl
- faksem na numer: +48 22 338 52 42
Wypowiedzenie umowy Vectra
W Vectrze możemy skorzystać z tradycyjnych form rezygnacji lub tych nowoczesnych:
- w biurze obsługi Vectra
- listownie, list musi zawierać: imię i nazwisko, adres, numer telefonu, numer abonenta, oświadczenie o rezygnacji z usług, podpis. Wysyłamy na adres:
Vectra S.A. Aleja Zwycięstwa 253 81-525 Gdynia
- mailowo dokument musi zostać podpisany elektronicznie, wysyłamy na adres: kontakt@vectra.pl
Wypowiedzenie umowy bez kary
W przypadku, kiedy operator zmieni regulamin lub cennik w czasie trwania umowy. Klient ma prawo do wypowiedzenia bez konsekwencji opłaty kary umownej za wcześniejsze zerwanie umowy.