Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Recenzje

Test LG Swift 3D

LG Swift 3D był swego czasu smartfonem z wysokiej półki cenowej, który odróżnia się obsługą obrazu 3D. Jego bezpośrednim i jedynym konkurentem pod tym względem jest HTC Evo 3D.

Wykonanie i wygląd

Telefon wykonano z gumowanego plastiku dobrej jakości. Obudowa jest solidna i dobrze spasowana, ale wygląda bardzo przeciętnie. Słuchawka jest wyjątkowo (jak na dzisiejsze standardy) masywna (168 gramów) i gruba, co wielu osobom może przeszkadzać. Ekran pokryto wzmacnianym szkłem Gorilla Glass o podwyższonej odporności na zarysowania i potłuczenia.

Menu i aplikacje

Smartfon korzysta z Androida 4.0 (po aktualizacji) z nakładką producenta Optimus UI. Niestety wersja ta jest dosyć przestarzała i wiele nowych aplikacji nie będzie z nią współpracować. Problemem jest też opieszałość LG w kwestii aktualizacji – pojawiła się ona znacznie za późno. Oprogramowanie producenta bardziej z kolei przeszkadza niż wnosi coś wartościowego. Interfejs jest pstrokaty i niespójny graficzne, a dodane rozwiązania i programy tylko spowalniają działanie smartfona i zaśmiecają pamięć. Z wartych odnotowania dodatków wyróżnia się jedynie integracja z portalami społecznościowymi i ładna aplikacja pogodowa.

Działanie systemu jest jednak bez zarzutu, a niezła wydajność zapewnia dostęp do większości gier i aplikacji ze sklepu Google. Problemy pojawić się mogą tylko w przypadku najnowszych tytułów z zaawansowaną grafiką 3D.

Wyświetlacz

Zastosowany panel LCD ma 4,3 cala (480 x 800 pikseli) i jest całkiem niezłej jakości. Wyświetlane przez niego kolory są naturalne, a czerń głęboka (jak na ekran tego typu). Gorzej wypadają tylko kąty widoczności, które znacznie ustępują ekranom AMOLED lub S-LCD. Niestety, o ile podczas normalnego korzystania ze smartfona rozdzielczość jest wystarczająca, tak w przypadku obrazu 3D staje się ona bardzo niska.

Obsługa technologii 3D

Zamontowany ekran umożliwia wyświetlenie dwóch obrazów jednocześnie, co ludzkie oko interpretuje jako trójwymiar (o ile patrzy się na wprost ekranu). Rozdzielczość jest wtedy dzielona na pół, co staje się bardzo widoczne. Uzyskany efekt robi wrażenie, chociaż może powodować u niektórych ból głowy czy oczu. Technologia ta jest też wykorzystana trochę po macoszemu. Tak naprawdę, aktywuje się ona tylko w przypadku gier, które obsługują tryb 3D (lub zostały przekonwertowane przez telefon), zdjęć oraz Youtube`a 3D. Trzeba też pamiętać, że korzystanie z tego efektu mocno skraca czas pracy na baterii. W innych sytuacjach Swift 3D przypomina zwykłego, wydajnego smartfona.

Aparat

Smartfon ma aż 3 aparaty. Pierwszy, przedni służy do wideorozmów i jest przeciętny. Pozostałe dwa umieszczono z tyłu i mają po 5 Mpix. Robiąc zwykłe, dwuwymiarowe zdjęcia wykorzystany jest tylko jeden obiektyw. W takiej sytuacji fotografie wychodzą dobre, o ile ilość światła była wystarczająca. W innym przypadku fotografie pozbawione są detali i pełno na nich kolorowych plam. Można też kręcić filmiki Full HD (1080p), których jakość jest zadowalająca, jak na urządzenie z tej półki cenowej.

Drugi aparat potrzebny jest, gdy chce się zrobić zdjęcie w 3D. Wtedy obraz składa się z dwóch ująć złożonych w całość. Efekt robi wrażenie, ale fotografowany obiekt musi być dosyć blisko, w innym wypadku głębia nie zostanie uzyskana. Jest też możliwość kręcenia trójwymiarowych filmików w HD (720p), które wyglądają zjawiskowo.

Multimedia i Internet

Swift 3D jest stworzony do multimediów, zarówno tych 3D jak i 2D. Odtwarzanie filmów nawet w jakość Full HD (1080p) jest bezproblemowe, ale ze względu na rozdzielczość wyświetlacza jest to raczej sztuka dla sztuki (wzrost jakości jest niewidoczny). Nie można mieć zastrzeżeń do jakości muzyki nawet w zestawowych, dokanałowych słuchawkach. Smartfon dzięki niezbyt nowym, ale dobrym podzespołom radzi sobie nawet z grami 3D i szybką obsługą stron internetowych.

W obudowie znalazło się miejsce dla 8 GB wbudowanej pamięci, którą rozszerzyć można kartami microSD.

Wydajność

Wykorzystany procesor ma dwa rdzenie taktowane 1 Ghz i 512 MB RAM. O ile jednostka centralna radzi sobie z płynną obsługą systemu, tak pamięci operacyjnej często brakuje, szczególnie podczas korzystania z wielu aplikacji jednocześnie.

Bateria

Źle wypada bateria, która przy wykorzystaniu multimedialnych możliwości smartfona wytrzymuje około 12 godzin pracy. To bardzo słaby wynik, który wypada znacznie poniżej rynkowej średniej.

Podsumowanie

To twardy orzech do zgryzienia. Z jednej strony jest to wydajny smartfon z ciekawym bajerem w postaci 3D. Z drugiej, przez tę funkcję jest on droższy od niekiedy lepszych telefonów, które pozbawione są jego wad (słaba bateria, duży ciężar, co najwyżej niezły ekran). Dlatego każdy musi sam sobie odpowiedzieć, czy warto dopłacać do obrazu 3D, który tak naprawdę jest tylko średnio użytecznym dodatkiem.

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button