Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Recenzje

Recenzja The Room 2

https://itunes.apple.com/pl/app/the-room-two/id667362389?mt=8

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.FireproofStudios.TheRoom2

Na tę kontynuację czekało z pewnością gros fanów smartfonowych łamigłówek. Po sukcesie pierwszej części, kolejna odsłona jednej z ciekawszych gier logicznych, jakie można znaleźć na platformach mobilnych, była jedynie kwestią czasu. A kiedy wreszcie ujrzała światło dzienne, z miejsca stała się jedną z najchętniej kupowanych produkcji w Google Play. Mowa oczywiście o drugiej części doskonałego „The Room”.

the room 2 (5)

Wśród użytkowników smartfonów, gry logiczne cieszą się niesłabnącą popularnością. Wystarczy spojrzeć na sukcesy takich tytułów, jak „Cut the rope” czy „2048”, żeby dostrzec potencjał w produkcjach wymagających od graczy czegoś więcej, niźli tylko zręczności i szybkości. Spostrzegawczość, kreatywność, analityczne myślenie – to wszystko jest dzisiaj w cenie, zarówno na rynku gier mobilnych, jak i wielkich produkcji konsolowych czy komputerowych. Jeśli chodzi o te pierwsze, ciężko znaleźć konkurencję dla serii „The Room”.

Na czym polega

Gra polega na wydostaniu się z pomieszczenia. Tylko tyle i aż tyle, bo żeby tego dokonać, musimy wrzucić trzeci bieg i rozpalić szare komórki – każdy kolejny pokój, to kolejny zestaw zagadek, skomplikowanych mechanizmów, których odblokowywanie prowadzi w efekcie do otwarcia drzwi i przeniesienia się do nowej lokacji. O ile w części pierwszej były to zazwyczaj pojedyncze skrzynie czy stoły wyposażone w złożone mechanizmy, o tyle kontynuacja daje graczowi popalić, bo pokoje składają się z dwóch, trzech, a nawet czterech powiązanych ze sobą zagadek. I to sprawia, że „The Room Two” daje tak dużo frajdy.

Fabuła

Ten element również jest niezwykle mocną stroną omawianej produkcji. Historia naszego protagonisty oparta jest luźno na mitologii H. P. Lovecrafta, słynnego twórcy Cthulhu i innych przerażających przedwiecznych. I chociaż kwestie fabularne zajmują w „The Room Two” miejsce drugo-, jeśli nie trzeciorzędne, znajdowane w lokacjach notatki od naszego poprzednika skutecznie budują specyficzny klimat grozy.

Sterowanie i komfort gry

Właściwie nie ma się tu do czego przyczepić – wszystko wykonujemy za pomocą palców, przesuwając nimi po ekranie i wykonując odpowiednie czynności. Czasami gra mogłaby lepiej reagować na „stukane” polecenia (szybsza praca kamery, precyzyjniejsze określenie pola reakcji), ale generalnie wszystko zostało wykonane bardzo poprawnie.

Rozbudowanie gry

Liczba poziomów to najpoważniejszy minus „The Room Two”, ponieważ gra jest stanowczo zbyt krótka, zwłaszcza, jeśli dosyć szybko udaje nam się rozgryźć wszystkie łamigłówki. Fakt, że poziomy są dosyć mocno rozbudowane (w porównaniu do pierwszej części), jednak po ukończeniu wszystkich (a jest ich 4 czy 5, jeśli liczyć samouczek) można czuć pewien niedosyt. Wszakże to zaledwie 3-4 godziny gry. Dosyć mało, jak na przygodówkę, z drugiej strony sprytny zabieg, nakręcający odbiorców na kolejne odsłony serii.

Jeśli zaś chodzi o poziom trudności, twórcy stanęli na wysokości zadania. Nie raz znajdziemy się w sytuacji, w której całkowicie bezradnie będziemy oglądać każdy możliwy element lokacji, rozpaczliwie poszukując wskazówki pozwalającej pchnąć dalej zagadkę, ale nic nie będzie przychodziło nam do głowy. W takim wypadku możemy skorzystać z opcji podpowiedzi, aktywowanej znajdującym się w górnym lewym rogu ekranu znakiem zapytania. Ale nawet podpowiedzi skonstruowane są często w sposób, który jedynie rzuca delikatne światło na problem, nie podając gotowej odpowiedzi. A im dalej w las, tym więcej drzew…

Grafika i dźwięk

Nie da się ukryć, że strona audiowizualna również jest mocnym atutem omawianej gry. Wszystkie lokacje są graficznie dopieszczone, przedmioty wyglądają naprawdę ładnie, natomiast wrażenie „dotykania” przedmiotów ma to specyficzne „coś”, co pozwala graczowi niemalże poczuć fakturę materiału, z jakiego zrobione są stoły, skrzynki czy szafki. Jeśli chodzi o udźwiękowienie, nie można mu niczego zarzucić, aczkolwiek nie uświadczymy tu spektakularnych efektów audio.

Podsumowanie

The Room Two to jedna z tych produkcji mobilnych, które dostarczają całkiem sporo dosokonałej zabawy oraz wciągają gracza bez reszty, na długo pozostając w jego pamięci. Twórcom udało się znaleźć idealną harmonię pomiędzy złożonością zagadek, a tłem fabularnym, przez co całość staje się intrygującą, pełną zaskakujących rozwiązań podróżą po świecie, w którym nie siła, a mózg odgrywa najważniejszą rolę. Jeśli chodzi o rynek gier mobilnych, zdecydowanie jest to jedna z najciekawszych i najbardziej dopracowanych gier, jakie można znaleźć w przedziale cenowym do 10 zł.

Back to top button