3.6 miliona sprzedanych zegarków Apple Watch w II kwartale 2015 roku
Podczas gdy długoterminowy sukces Apple Watch pozostaje niewiadomą, początek obecności zegarka na rynku okazuje się być bardzo udany.
Według danych IDC, Apple sprzedało 3.6 miliona egzemplarzy swojego pierwszego smartwatcha w drugim kwartale tego roku, co należy uznać jako niemałe osiągnięcie, zważywszy na fakt, że gadżet nie był dostępny przez cały ten okres (sprzedaż ruszyła dopiero pod koniec kwietnia). Ten wynik sprawił, że Apple znalazł się na drugim miejscu w zestawieniu producentów elektroniki noszonej . Liderem został Fitbit, sprzedając 4.4 miliona sztuk swoich urządzeń. Jak zauważyli analitycy, wejście Apple na dopiero rozwijający się rynek wearables podniosło ogólną sprzedaż i zainteresowanie produktami z tej kategorii. Z raportu IDC wynika, że łącznie w drugim kwartale 2015 roku sprzedano 18.1 miliona sztuk tych gadżetów, w porównaniu do 5.6 miliona rok wcześniej. Opublikowana przez IDC statystyka ujawniła również, że czołową piątkę producentów wearables zamknęły Xiaomi, Garmin i Samsung, z wynikami odpowiednio 3.1, 0.7 oraz 0.6 miliona sprzedanych urządzeń.
Źródło: IDC