Wiadomości

Activision kupuje twórców Candy Crush Saga

Activision Blizzard zakupiło studio King Digital Entertainment, odpowiedzialne za jeden z najbardziej dochodowych mobilnych hitów – Candy Crush Saga, który może poszczycić się ogromną, ponad 470-milionową bazą aktywnych użytkowników. Wartość transakcji wyniosła 5.9 miliarda dolarów.

Dla Activision jest to kolejne znaczące wchłonięcie i rozwinięcie portfolio swoich produktów. Amerykanie co roku sprzedają miliony kopii gier z popularnej serii Call of Duty, a oprócz tego gigantyczne zyski generują im takie produkcje jak wydane w zeszłym roku Destiny czy legendarne marki World of Warcraft, Starcraft i Diablo, w posiadanie których weszli w wyniku połączenia z Blizzardem w 2008 roku. Przed firmą stoi jednak niełatwe zadanie. Kupując King Digital Entertainment musi zmierzyć się z problemem, który dotknął m.in. Rovio, czyli brakiem zróżnicowania oferty. Twórcy Candy Crush Saga od kilku lat bezskutecznie starali się zmniejszyć swoją zależność od tej produkcji. Trzeba jednak przyznać, że popularna seria po dziś dzień stanowi jedną trzecią ich zysków, choć w drugim kwartale tego roku użytkownicy wydali o 13% mniej pieniędzy na zawarte w Candy Crush Saga mikrotransakcje. W każdym razie, patrząc na sukcesy Activision Blizzard można stwierdzić, że znajdą sposób na jak najlepsze wykorzystanie marki i nie pozwolą jej tak szybko umrzeć. Oby z pożytkiem dla nas, konsumentów.

Źródło: The Verge

Tagi

Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kultowych telefonów w historii - Nokią 3310.

Powiązane Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close