Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Activision kupuje twórców Candy Crush Saga

Activision Blizzard zakupiło studio King Digital Entertainment, odpowiedzialne za jeden z najbardziej dochodowych mobilnych hitów – Candy Crush Saga, który może poszczycić się ogromną, ponad 470-milionową bazą aktywnych użytkowników. Wartość transakcji wyniosła 5.9 miliarda dolarów.

Dla Activision jest to kolejne znaczące wchłonięcie i rozwinięcie portfolio swoich produktów. Amerykanie co roku sprzedają miliony kopii gier z popularnej serii Call of Duty, a oprócz tego gigantyczne zyski generują im takie produkcje jak wydane w zeszłym roku Destiny czy legendarne marki World of Warcraft, Starcraft i Diablo, w posiadanie których weszli w wyniku połączenia z Blizzardem w 2008 roku. Przed firmą stoi jednak niełatwe zadanie. Kupując King Digital Entertainment musi zmierzyć się z problemem, który dotknął m.in. Rovio, czyli brakiem zróżnicowania oferty. Twórcy Candy Crush Saga od kilku lat bezskutecznie starali się zmniejszyć swoją zależność od tej produkcji. Trzeba jednak przyznać, że popularna seria po dziś dzień stanowi jedną trzecią ich zysków, choć w drugim kwartale tego roku użytkownicy wydali o 13% mniej pieniędzy na zawarte w Candy Crush Saga mikrotransakcje. W każdym razie, patrząc na sukcesy Activision Blizzard można stwierdzić, że znajdą sposób na jak najlepsze wykorzystanie marki i nie pozwolą jej tak szybko umrzeć. Oby z pożytkiem dla nas, konsumentów.

Źródło: The Verge

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button