Adam Sawicki: Wykonywanie połączeń to dziś usługa dodatkowa. Rośnie znaczenie przesyłu danych i elastyczności oferty
`Telefon jest teraz naszym oknem na świat, centrum zarządzania życiem, a samo wykonywaniem połączeń jest tylko dodatkiem` – przekonuje Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska. Zmieniają się też oczekiwania klientów, którym przede wszystkim zależy na bezpieczeństwie i elastyczności umowy.
Obecnie polscy użytkownicy urządzeń mobilnych należą do europejskiej czołówki pod względem użytkowania aplikacji opartych na transmisji danych. Blisko połowę czasu, który spędzamy ze smartfonem, poświęcamy aplikacjom, przy 41% rok wcześniej (ComScore Media Metrix Multi-Platform & Mobile Metrix U.S., Total Audience). Szacuje się, że w tym roku średni czas poświęcany na oglądanie treści wideo na ekranach mobilnych przekroczy 30 minut. Dla porównania, na urządzeniach stacjonarnych będzie to około 27 minut (badanie ZenithOptimedia `Online Video Forecasts 2015`).
Coraz więcej funkcji zawodowych i prywatnych jest uzależnionych od tego, czy jesteśmy online. Znajdujemy się na przełomie epoki offline`owej i online`owej. Duża część naszego życia zawodowego jest niemożliwa do wykonania bez bycia online. Nasza rola, jako branży, bardzo się zmieniła, coraz bardziej odpowiadamy za obszary, które są krytyczne dla egzystencji wielu ludzi, zarówno tej osobistej, jak i zawodowej
Nasze urządzenia i aplikacje dają możliwość analizy własnych potrzeb, dobrania odpowiedniego planu tak, byśmy nie byli tym zaskoczeni, otrzymując pierwszą fakturę. Liczba udogodnień jest bardzo duża. Jednocześnie w ramach planu T1, T2, T3 zbudowaliśmy olbrzymią elastyczność tak, że w trakcie trwania 24-miesięcznych kontraktów można zmieniać formułę oferty, aby jak najbardziej dopasować ją do naszych potrzeb
Źródło: Newseria
Jako kraj jesteśmy absolutnie w czołówce pod względem użytkowania mobilnego Internetu. Połowa odsłon w takich portalach jak Facebook dokonuje się z urządzeń mobilnych, więc to absolutnie elita europejska.