Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Aplikacje mobilne kluczem do sukcesu mediów

Mimo wciąż dużej popularności telewizji, to media internetowe w najbliższych latach będą wyznaczać trendy w branży reklamowej. Niezwykle ważne jest jednak wieloplatformowe budowanie mediów, czyli tworzenie równolegle wielu wersji, m.in. na urządzenia mobilne. Ze względu na rosnącą popularność smartfonów ten segment reklamy będzie coraz ważniejszy.

Dla młodych ludzi Internet to naturalne medium pierwszego wyboru – zauważa Paweł Wujec, dyrektor segmentu Internet w Agora SA. Wielu użytkowników od tego zaczyna i na tym kończy dzień. Największe zapotrzebowanie jest zaś na treści rozrywkowe, lifestyle’owe, informacje, ale także na bardziej specjalistyczne dziedziny, jak biznes. Media internetowe będą jednak dopasowywać się do potrzeb klientów i obecnych trendów, nawet pomimo faktu, że aktualnie największe pieniądze reklamodawcy zarabiają na wersjach przeglądanych na komputerach. Kluczem do sukcesu jest budowanie medium na wielu platformach, ponieważ dziś wielu użytkowników przenosi się na urządzenia mobilne. O rosnącym znaczeniu tego segmentu decyduje coraz większa popularność smartfonów, których obecnie nikt nie używa tylko do dzwonienia, a niejedna osoba traktuje je jako „minikomputer”, którego łatwo spersonalizować i mieć zawsze przy sobie. A to zaledwie wierzchołek góry lodowej, bowiem w gronie przenośnych sprzętów są także smartwatche, które rozwijają się w bardzo szybkim tempie. Znaczenie segmentu mobile rośnie również dla reklamodawców, chociaż pozycja Internetu jest na razie niezagrożona. Jak zauważa Paweł Wujec – o ile uwaga użytkownika skupia się na komórce, o tyle pieniądze reklamowe z kilkoma wyjątkami, takimi jak Facebook, głównie zarabia się na komputerze. Przynajmniej na razie.

Źródło: Newseria

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button