Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Apple dominuje nad producentami smartfonów z Androidem w USA. Nowe dane Kantar Worldpanel ComTech

Apple sprzedało w ostatnim kwartale 2014 roku w USA więcej iPhone’ów niż wszyscy twórcy urządzeń mobilnych na Androida razem wzięci. Różnica jest marginalna, jednak warta odnotowania, biorąc pod uwagę fakt, że jest to pierwszy tego typu przypadek od 2012 roku.

Czwarty kwartał był wyjątkowo udany dla kalifornijskiej firmy. Szósta generacja popularnego iPhone’a (tym razem również w phabletowej odmianie) przyniosła Apple niesamowite rekordy zarówno w kwestii finansowej, jak i sprzedażowej. W ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku, na całym świecie sprzedało się ponad 74 miliony „jabłkofonów”, głównie w okresie świątecznym, co przełożyło się na dochód w wysokości 74.6 miliarda dolarów (18 miliardów dolarów zysku netto).

Przechodząc jednak do meritum, przewaga Apple na rynku amerykańskim nie jest duża. Udział firmy w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych wzrósł o 3.8% rok do roku, ale dało to jedynie 0.1% przewagi – smartfony z iOS miały 47.7%, natomiast Androidowe słuchawki ukroiły 47.6% mobilnego tortu. Reszta rynku należała do Windows Phone (3.8%) i pozostałych platform, wrzuconych do jednej grupy – tzw. „Pozostali” (0.8%).

Kantar Worldpanel ComTech donosi również, że na taki stan rzeczy wpływ miała sprzedaż mniejszego ze smartfonów Apple, czyli iPhone’a 6, który okazał się najlepiej sprzedającym urządzeniem w czasie świat i najbardziej popularnym prezentem pod choinką. Drugie miejsce zajął flagowiec koreańskiego konkurenta – Samsung Galaxy S5.

Android stracił też nieco udziałów w Europie, gdzie spadł o 3.8% do 66.1%, w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Z kolei iOS poprawił swoje wyniki o 6.2%, przede wszystkim dzięki Wielkiej Brytanii, która na nowo zapałała miłością do iPhone’ów. Sprzedaż smartfonów Apple wzrosła tam o 13.1%, podczas gdy „zielony robot” zaliczył spadek o 7.5%. Gigant z Cupertino pozbawił Androida udziałów również w innych ważnych rynkach, jak np. Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Chiny i Australia. Wyjątkiem jest Japonia, gdzie iOS odnotował o 8.5% słabszą sprzedaż względem ostatniego kwartału 2013 roku.

Jednorazowy wyczyn, czy też trend, który z każdym miesiącem będzie się pogłębiał? To się dopiero okaże. Apple ma ostatnio bardzo dobrą passę i niemal na każdej płaszczyźnie to potwierdza.

Źródło: Techcrunch

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button