Apple pracuje nad nowym, tańszym inteligentnym głośnikiem
W pierwszych trzech miesiącach na całym świecie zakupiono 9,2 miliona inteligentnych głośników. Apple HomePod odpowiada za zaledwie 600 tysięcy z całości – czyli 6% rynku. Firma z Cupertino pozostaje daleko w tyle za m.in. Amazonem (43,6%) i Google (26,5%). Jednym z powodów małej popularności urządzenia od Apple jest jego wysoka cena.
Obecnie HomePod sprzedawany jest za 349 dolarów – to ponad dwa razy więcej niż Google Home czy Amazon Echo. Według najnowszych informacji Apple pracuje nad tańszą alternatywą, której cena wyniesie 199 dolarów. Nowy inteligentny głośnik sprzedawany będzie pod marką Beats.
Choć HomePod oferuje wysoką jakość dźwięku, według wielu opinii Siri po prostu nie dorównuje funkcjonalnością do propozycji konkurencji. W połączeniu z wyższą ceną przekłada się to na małą atrakcyjność inteligentnego głośnika Apple.