Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Apple: Reklamy jak sztandar. Na cały ekran!

Apple oddaje w ręce reklamodawców narzędzie, które rozsierdzi większość użytkowników. Reklamy będą zajmowały cały ekran smartfona lub tabletu.

Dla tych użytkowników, którzy już teraz nie przepadają za reklamami pojawiającymi się podczas przeglądania Internetu lub korzystania z aplikacji Apple ma złą wiadomość. Koncern ogłosił właśnie udostępnienie na swojej platformie iAD (jest to system dla reklamodawców do zarządzania reklamami) dwóch nowych formatów służących do komunikacji reklamowej.

Pierwsze narzędzie to możliwość wyświetlania konkretnego banera reklamowego na całej powierzchni ekranu smartfona lub tabletu. Według badań marketingowych takie rozwiązanie ma przynieść reklamodawcom więcej korzyści niż w wypadku banerów rozwijanych dopiero po kliknięciu na nie przez użytkownika. Teraz, jeżeli reklamodawca wybierze taką opcję, to reklama będzie zajmowała cały wyświetlacz.

Drugie narzędzie to filmy reklamowe wyświetlane podczas korzystania z wybranych aplikacji. Dostępne są one w trzech wersjach o długości 15, 30 lub 60 sekund.

Rodzi się oczywiście pytanie jak nowy format reklam przyjmą użytkownicy. I można przypuszczać z dużą dozą prawdopodobieństwa, że niechętnie, żeby nie powiedzieć – wrogo. Nie od dzisiaj wiadomo bowiem, że większość adresatów reklam traktuje je jako zło konieczne. Jeśli teraz okaże się, że zajmują one całą przestrzeń ekranu uniemożliwiając przeglądanie innych treści, to ich irytacja może sięgnąć szczytu.

Źródło: The Verge

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button