Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Apple uruchomi własną usługę muzyczną. Serwis trafi też na Androida

Kilka miesięcy po przejęciu firmy Beats, Apple pracuje nad uruchomieniem nowej, płatnej usługi muzycznej, która będzie w stanie konkurować ze Spotify i Rdio. Co o niej wiadomo?

Nowy, nienazwany jeszcze serwis muzyczny został w całości zaprojektowany przez Apple, ale opiera się na technologii Beats. Firma z Cupertino planuje zintegrować Beats z iTunes, jak również z samym systemem iOS na urządzeniach mobilnych (iPhone, iPad, iPod touch) oraz Apple TV. Pojawić ma się też zaktualizowana wersja iTunes da komputerów osobistych, która przyjmie wiele funkcji dotychczasowego Beats Music.

Serwis muzyczny Apple działać będzie przede wszystkim w oparciu o strumieniowanie w chmurze. Nowa wyszukiwarka będzie w stanie zlokalizować każdą piosenkę w katalogach iTunes i Beats, a użytkownicy będą mogli je odsłuchiwać metodą wspomnianego streamingu, a także dodawać utwory do własnej biblioteki i zapisywać lokalnie. Usługa umożliwi przechowywanie muzyki na urządzeniach z iOS bądź komputerach lub w samej chmurze, bez obaw o wyczerpanie dostępnej przestrzeni w pamięci/dysku. Integracja Beats Music z iTunes ma również dotyczyć innych funkcji serwisu, w tym specjalnych list odtwarzania oraz funkcji społecznościowych, umożliwiających obserwowanie innych użytkowników oraz artystów, tak jak to jest chociażby w Spotify.

news-beats-musicChoć całość będzie działać w technologii znanej z Beats Music, interfejs zostanie przemodelowany, porzucając dotychczasową, czarno-czerwoną kolorystykę aplikacji i upodobni się do większości usług znanych z urządzeń Apple, w tym np. iTunes i aplikacji Muzyka. Aby ułatwić dotychczasowym użytkownikom Beats Music przejście na nową usługę, kalifornijska firma pozwoli im połączyć konta z profilami iTunes/Apple ID. Ponadto, będą mogli bez jakichkolwiek problemów przenieść całą swoją bibliotekę z muzyką.

Serwis muzyczny Apple będzie, tak jak Beats Music, dostępny w abonamencie. Na początku mówiono o miesięcznej opłacie w wysokości 5 dolarów, jednak źródła z branży muzycznej donoszą, że obecnie stawka ta ma wynieść 7.99 dolara. Dla porównania, subskrypcje Spotify Premium i Rdio Premium kosztują po 9.99 dolara za miesiąc. Natomiast abonament za Google Play Music wynosił 7.99 dolara w momencie debiutu usługi – teraz jest to już 9.99 dolara.

Nowy serwis pojawi się także na urządzeniach z Androidem. Inżynierowie Apple pracują nad przeniesieniem swojej usługi na tę platformę, co oczywiście ma sens, zważywszy na obecną bazę użytkowników Beats Music, którzy korzystają z tej aplikacji w wersji dostępnej na Androida. Poza tym, system ma ogromne udziały w rynku, w przeciwieństwie do Windows Phone, dla którego nie przewidziano wsparcia dla nowej usługi. Posiadaczom smartfonów i tabletów z OS-em Microsoftu pozostanie zatem dotychczasowe Beats Music.

Prace nad serwisem nie idą jednak tak dobrze, jak zakładano. Pierwotnie miał on wystartować już w marcu. Teraz mówi się, że bardziej prawdopodobnym terminem jest czerwiec. Wtedy odbędzie się też konferencja Apple na Worldwide Developers Conference (WWDC).

Źródło: 9to5Mac

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button