Apple Watch z bardzo dobrą sprzedażą na całym świecie
Mimo że, Apple nie sprzedał w ostatnim czasie tak dużo iPhone`ów jakby chciał, to firma ma powody do radości. W pierwszym kwartale 2017 roku Apple Watch oraz Apple Watch 2 sprzedały się znacznie lepiej niż wearables innych marek.
Dane sprzedażowe donoszą, że w od stycznia do marca firma z Cupertino sprzedała ponad 3,5 miliona smartwatchy. Oznacza to wzrost o ponad 59% w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku. Oznacza to, że Apple zgarnął 16% całego rynku wearables.
Tim Cook z Apple, mówi, że firma z roku na rok rejestruje około 30% wzrost sprzedaży wearables i Apple TV, natomiast sprzedaż samych Apple Watch wzrosła prawie dwukrotnie w przeciągu ostatniego roku.
Dotychczasowym zwycięzcą w wyścigu o najlepszą sprzedaż była marka FitBit. Rok temu w tym okresie sprzedaż wynosiła 4,5 milionów. Teraz firma spotkała się ze znacznym spadkiem i w pierwszym kwartale 2017 zakupiono zaledwie 2,9 milionów urządzeń z ich logiem. Oznacza to, że nawet Xiaomi miało lepsze wyniki.
Spadek FitBit z podium może być spowodowany znacznym wzrostem konkurencji. Coraz więcej firm prezentuje własne opaski lub smartwatche skierowane dla osób aktywnych fizycznie. W związku z tym produkty FitBit przestają być czymś wyjątkowym i atrakcyjnym na rynku. Widać jednak, że spadek zysków doprowadził do poważnych problemów w firmie. Na początku 2017 roku zwolniono 110 pracowników co stanowi 6% siły roboczej przedsiębiorstwa.
FitBit planuje premierę nowego smartwatcha i bezprzewodowych słuchawek na jesieni. Możliwe, że da to szansę na powrót do czołówki sprzedaży wearables.