Apple zanotuje spory spadek sprzedaży iPadów w pierwszym kwartale 2016 roku

Apple zanotuje spory spadek sprzedaży iPadów w pierwszym kwartale 2016 roku

Tablety nie cieszą się już tak dużą popularnością, jak kiedyś. Nawet gigant pokroju Apple ma problem ze sprzedaniem pożądanej liczby iPadów, co zwiastują najnowsze raporty Digitimes Research.

Z prognoz dotyczących pierwszych trzech miesięcy 2016 roku wynika, że Apple dostarczy na rynek około 9.8 miliona iPadów – byłby to najgorszy wynik od drugiego kwartału 2011 roku, o 39.1% mniej niż kwartał wcześniej, a także o 20% mniej rok do roku. Spadek sprzedaży tabletów nie ogranicza się jednak tylko do firmy z Cupertino. Digitimes Research przewiduje, że w pierwszym kwartale bieżącego roku sprzeda się łącznie 46.65 miliona tych urządzeń, czyli o 28.6% mniej niż w ostatnim kwartale 2015 roku i o 8.6% mniej względem tego samego okresu dwanaście miesięcy temu. Niemniej, Apple nadal będzie przewodzić rynkowi tabletów, mając udział na poziomie 21%. Za nim znajdzie się Samsung (14%) i Lenovo (7.2%). Dalsze miejsca okupowane będą przez Amazon (5.8%), Huawei (4%), Asusa (2.7%), Microsoft i TCL (po 2.6%) oraz LG (1.8%) i Acera (1.2%). Jeśli chodzi o rozmiary tabletów, najpopularniejsze wśród konsumentów wciąż będą 7-calowce, zgarniając 35.4% udziału w sprzedaży. W przypadku urządzeń z ekranami o innych przekątnych dominować będą propozycje w rozmiarze około 9 cali (23.8%), a tuż za nimi ulokują się 7.9-calowe tablety (13.8%). Większe modele (od 10 cali wzwyż) przejmą nieco ponad 20% całości sprzedaży.

Źródło: Digitimes

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
0%
0 głosy
50%
2 głosy
25%
1 głosy
25%
1 głosy

Komentarze

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top