Wiadomości

Asus planuje sprzedać 30 milionów smartfonów w 2015 roku

Asus nie jest być może jednym z największych graczy na światowym rynku urządzeń mobilnych (a nawet w samej Azji), ale w tym roku firma pokłada wielkie nadzieje we własne produkty i ich jakość, celując w sprzedaż 30 milionów smartfonów do końca tego roku.

Tajwański producent po raz kolejny zmienił swoje oczekiwania względem bieżącego roku. W lutym Asus zapowiedział, że celem jest sprzedanie 17 milionów egzemplarzy, w marcu liczba ta wzrosła do 25 milionów. Kwiecień dopiero się zaczął, ale zdaniem CEO Asusa, Jonney’a Shiha jest to dobry czas na zrewidowanie planów – 30 milionów smartfonów ma znaleźć się w rękach klientów jeszcze w tym roku. W najnowszym wywiadzie szef Asusa stwierdził, że na chińskim rynku powinno się sprzedać około 10 milionów sztuk. Na resztę świata ma przypaść pozostałe 20 milionów. Dodał także, że Chiny są niezbędnym elementem strategii firmy, która chce w 2015 roku stać się jednym z dziesięciu największych producentów smartfonów na świecie. Oczekiwana sprzedaż na poziomie 30 milionów sztuk nie wygląda szczególnie okazale na tle reszty producentów czy chociażby biorąc pod uwagę sam rynek chiński, gdzie w 2014 roku sprzedało się prawie 400 milionów telefonów. Pokazuje to jednak, jak bardzo Asus rozwinął się na tym polu w przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. W I kwartale 2014 roku firma sprzedała zaledwie 10 tysięcy jednostek. W tym samym okresie 2015 roku rozeszło się już 1.5 miliona smartfonów. Na rynek powoli wkracza Asus ZenFone 2, który okazał się być jednym z ciekawszych urządzeń targów CES 2015. Widać duże zainteresowanie modelem, szczególnie ze względu na bardzo atrakcyjny stosunek jakości do ceny. Czy okaże się on wielkim sukcesem? Na ostateczny werdykt jest jeszcze zbyt wcześnie, ale niewykluczone, że będzie głównym motorem napędowym ambitnego planu tajwańskiej firmy.

Źródło: GSMArena

Tagi

Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kultowych telefonów w historii - Nokią 3310.

Powiązane Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close