Asus zamierza zrezygnować z produkcji smartwatchy
Rynek urządzeń ubieralnych przechodzi ostatnio ciężki okres. Coraz więcej firm skarży się, że zainteresowanie klientów tego typu sprzętem jest z roku na roku coraz mniejsze. Nie dziwi więc fakt, że Asus zastanawia się nad usunięciem smartwatchy ze swojej oferty sprzedażowej.
W roku Asus wprowadził na rynek produktu z serii ZenWatch. Początkowo użytkownicy chętnie wybierali produkty tej firmy, dlatego zdecydowano się w listopadzie 2016 roku na rozszerzenie portfolio o model ZenWatch 3, który oferuje ekran AMOLED o przekątnej 1,4 cala, układ Qualcomm Snapdragon 2100 oraz 512 MB pamięci operacyjnej i 4 GB pamięci na pliki.
Firma miała wiązać spore nadzieje z tym smartwatchem, jednak statystyki sprzedaży są bezlitosne i prace nad kolejną generacją ZenWatch najprawdopodobniej zostaną wstrzymane. Asus podaje, że miesięczny popyt na najnowsze zegarki tej marki to około 5000 – 6000 sztuk. Taka ilość nie jest satysfakcjonująca dla tajwańskiego przedsiębiorstwa, które liczyło, że miesięcznie będzie sprzedawać ponad 10 000 sztuk ZenWatcha 3.
Klienci nadal wybierają sprzęt od Apple. Tylko w pierwszym kwartale 2017 roku firma sprzedała około 3,5 miliona najnowszego Apple Watch. W całym roku 2016 właścicieli znalazło 7 milionów zegarków firmy z Cupertino. Wiele wskazuje więc, że 2017 rok zostanie zamknięty w jeszcze lepszym wynikiem.