Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Badania Ericssona: tradycyjna telewizja w odwrocie

Streaming wideo zamiast telewizyjnej ramówki i smartfon zamiast telewizora – tak zmieniają się zachowania odbiorców w badaniu przeprowadzonym przez firmę Ericsson.

Po raz piąty z kolei firma Ericsson opublikowała swój raport Ericsson Consumer Lab dotyczący odbioru telewizji i mediów przez użytkowników na całym globie. Badaniem szwedzka firma objęła aż 23 tysiące respondentów w 23 różnych krajach świata.

Okazuje się, że obecnie odbiorcy korzystają z transmisji strumieniowej (tak zwanego streamingu) prawie tak samo często jak z tradycyjnej telewizji. Według badań 75 procent pytanych ogląda treści wideo dostępne w sieci kilkanaście razy w tygodniu. Do takiej samej częstotliwości oglądania tradycyjnego przekazu telewizyjnego przyznaje się natomiast 77 procent respondentów.

Coraz więcej użytkowników jest skłonnych zapłacić za dostęp do określonych programów lub filmów na dowolnym urządzeniu stacjonarnym lub przenośnym – taką chęć wyraża obecnie 19 procent badanych, czyli o jedną czwartą więcej niż dwa lata temu.

Wideorozmowa

Raport Ericssona udowadnia, że wraz z rozwojem technologii zmieniają się znacząco zwyczaje odbiorców. Coraz więcej z nich docenia możliwość korzystania z cyfrowych odtwarzaczy wideo (DVR). Sprzyjają one zjawisku oglądania na przykład telewizyjnych seriali jednym ciągiem, po kilka odcinków z rzędu.

Wielu użytkowników coraz częściej korzysta także z usługi transmisji wideo na żądanie w Internecie, w takich serwisach jak Netflix czy Hulu. 48 procent respondentów Ericssona deklaruje, że chętnie obejrzeliby na raz wszystkie odcinki ulubionych seriali, nie czekając na emisję kolejnych części przez nadawcę. Następne badanie daje jeszcze więcej do myślenia twórcom filmowych seriali. Okazuje się bowiem, że prawie 60 procent badanych chciałoby, aby konkretny serial pojawiał się od razu jako całość, a widz mógłby dowolnie decydować ile odcinków i w jakim terminie obejrzy.

Ponad 40 procent odbiorców pytanych przez Ericssona przyznaje, że chciałoby móc oglądać wybrane treści wideo z dowolnego miejsca i przy pomocy dowolnego urządzenia. Przy okazji jednak badanie wskazuje, że jego respondenci są wymagającymi widzami – aż 40 procent stwierdziło, że zależy im na wysokiej jakości transmitowanego obrazu w standardzie UHD (Ultra High Definition).

Źródło: Ericsson

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button