Baidu zainwestuje co najmniej 600 milionów dolarów w Uber

Baidu zainwestuje co najmniej 600 milionów dolarów w Uber

Właściciel największej chińskiej wyszukiwarki internetowej nawiąże współpracę z firmą Uber, twórcą aplikacji mobilnej służącej do zamawiania usług transportu samochodowego. Baidu zamierza zakupić pakiet akcji warty blisko 600 milionów dolarów.

Rzecznik prasowy Baidu potwierdził, że firma zaplanowała na ten tydzień konferencje prasową, w trakcie której ogłosi „nową inwestycję oraz strategiczną współpracę z bardzo ważnym amerykańskim start-upem”. Tym samym Baidu wkroczy na rynek przewozów osobowych, na którym dominują obecnie Didi Dache oraz Kuaidi Dache. Firmy te wsparte są przez bardzo wpływowych inwestorów – odpowiednio Tencent oraz Alibaba.

W Chinach, Baidu może zaoferować Uber całe mnóstwo danych pochodzących z różnych produktów, jak chociażby wyszukiwarki, mobilnych aplikacji oraz 91 Wireless – jednego z największych chińskich sklepów zajmujących się dystrybucją aplikacji na Androida, zakupionego przez Baidu za 1.9 miliarda dolarów w zeszłym roku. Dobrym przykładem jest aplikacja-mapa, która pozwoliła chińskiemu gigantowi zebrać dane od ponad 200 milionów aktywnych użytkowników. Dzięki temu firma mogła m.in. zaobserwować do jakich miejsc wybierały się te osoby.

Współpraca ta może również przynieść sporo korzyści Uber w kontekście przeszkód regulacyjnych w największych chińskich miastach. Zarówno Pekin, jak i Szanghaj wprowadziły prawo, według którego kierowcy mogą w tym samym czasie korzystać tylko z jednej aplikacji służącej do zamawiana Taxi. Co więcej, władze Szanghaju rozważają również wprowadzenie odpowiedniego zapisu, zgodnie z którym kierowcy taksówek nie mieliby prawa sprawdzić, dokąd zamierza się udać pasażer/ka, dopóki nie wsiądzie on/ona do samochodu. Miałoby to zapobiec ewentualnej odmowie kierowcy, który mógłby nie chcieć zawieźć danej osoby do niektórych miejsc.

Jeśli Baidu rzeczywiście zainwestuje swoje pieniądze w Uber, będzie to znaczącą transakcja i świetne uzupełnienie portfolio produktów i inwestycji chińskiej firmy. Oba przedsiębiorstwa operują na kilku podobnych rynkach i każda ze stron ma wiele do zaoferowania. Baidu stanie się cennym partnerem dystrybucyjnym, zaś Uber pomoże im powalczyć z największymi tego typu usługodawcami w Chinach.

Źródło: Techcrunch

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
25.58%
44 głosy
25.58%
44 głosy
26.74%
46 głosy
22.1%
38 głosy

Komentarze

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top