Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Bez zaskoczeń: Aplikacje od Facebooka i Google najpopularniejsze w 2016 roku

Facebook, Messenger i YouTube to trzy najpopularniejsze aplikacje mobilne 2016 roku według danych dostarczonych przez firmę Nielsen. Internetowi giganci okupują podium, ale największy wzrost popularności zanotowała przeznaczona na smartfony i tablety aplikacja Amazona.

Publikując listę najchętniej wykorzystywanych aplikacji ubiegłego roku Nielsen przyznaje, że w rankingu nie ma większych niespodzianek. Na pierwszym miejscu jest mobilna wersja Facebooka (ponad 146 mln użytkowników miesięcznie), na drugim znalazł się należący także do Facebooka komunikator Messenger (z górą 129,6 mln użytkowników). Podium zamyka mobilny YouTube (ponad 113,7 mln użytkowników miesięcznie).

Google rządzi, Amazon rośnie najszybciej

Choć dwie najbardziej popularne aplikacje mobilne 2016 roku należą do Facebooka, to jednak w rankingu dominuje jako producent koncern Google. Do niego bowiem należy połowa aplikacji zaprezentowanych na liście Top 10.

Wszystkie programy w pierwszej 10-tce wykazały się wzrostami liczby użytkowników, jednak w tej dziedzinie zwycięzcą nie jest ani Facebook, ani Google, lecz gigant rynku e-commerce – Amazon. Aplikacja mobilna oferowana przez firmę Jeffa Bezosa ma aż o 43 proc. więcej użytkowników niż w roku 2015. Wysokie wzrosty odnotowały też Instagram (o 36 proc.) oraz Messenger (28 proc.).

news-nielsen-aplikacje-1

Android królem Ameryki

Przy okazji podania listy najpopularniejszych aplikacji mobilnych 2016 roku Nielsen opublikował też kilka liczb dotyczących rynku urządzeń przenośnych w Stanach Zjednoczonych.

Obecnie 88 proc. użytkowników aplikacji mobilnych korzysta z nich za pomocą smartfonów (na początku 2016 roku było to 86 proc.).

Najbardziej popularnym systemem operacyjnym w USA jest Android, do którego należy 53 proc. rynku. 45 proc. urządzeń ma zainstalowany system iOS firmy Apple. O spełnieniu amerykańskiego snu z pewnością nie może mówić Microsoft – jego platforma Windows Phone notuje udziały w rynku na poziomie jedynie 2 proc.

news-nielsen-aplikacje-2

Źródło: TechCrunch

Back to top button