Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Coraz większa oglądalność treści wideo na smartfonach

Ericsson opublikował najnowsze wydanie corocznego raportu Ericsson ConsumerLab TV & Media Report, przedstawiający poglądy i zwyczaje 680 milionów konsumentów. Wynika z niego, że jeszcze intensywniej korzystają oni z usług wideo na żądanie, zaś niemal dwie trzecie czasu oglądania TV i wideo wśród nastolatków przypada na urządzenia mobilne.

Usługi VOD (wideo na żądanie) zaspokajają potrzeby konsumentów, umożliwiając im równocześnie zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń. Konsumenci spędzaj obecnie sześć godzin tygodniowo oglądając seriale telewizyjne, programy i filmy przesyłane strumieniowo – to dwukrotnie więcej niż w 2011 roku. Dodając do tego treści nagrane i pobrane, 35% materiałów TV i wideo jest obecnie oglądanych w systemie VOD. Warte wzmianki jest to, że tego typu treści są coraz częściej oglądane na urządzeniach mobilnych. 61% konsumentów ogląda je na swoich smartfonach, co stanowi wzrost o 71% od 2012 roku. Uwzględniając tablety, laptopy i smartfony, prawie dwie trzecie treści TV i wideo jest oglądanych przez nastolatków na urządzeniach mobilnych. Równocześnie, platformy treści generowanych przez użytkownika (UGC) mają rosnący udział w materiałach TV i wideo oglądanych przez konsumentów. Niemal 1 na 10 konsumentów ogląda YouTube przez ponad trzy godziny dziennie, a jeden na trzech uważa, że dostęp do treści UGC na ich domowym telewizorze jest bardzo ważny. Ponadto, badanie wykazuje, że rosnące znaczenie platform obfitujących w UGC, wpłynął na gwałtowny wzrost popularności filmów edukacyjnych i poradnikowych. Konsumenci oglądają średnio 73 minuty takich treści tygodniowo. Z raportu Ericssona można dowiedzieć się też, że rośnie popularność maratonów telewizyjnych – oglądanie wielu odcinków programów TV pod rząd zaczyna dominować w zachowaniach widzów. Trend ten jest wyraźny zwłaszcza wśród użytkowników posiadających subskrypcję usług wideo na żądanie, takich jak Netflix czy HBO – 87% z nich odbywa takie maratowny co najmniej raz w tygodniu. Wciąż za to dominuje telewizja liniowa, której popularność utrzymuje się na wysokim poziomie głównie dzięki dostępowi do treści klasy premium i programów na żywo. Badanie oparto o wywiady z ponad 22 500 osobami w wieku 16-59 i 60-69 lat w 20 krajach, przedstawiającymi zachowania 680 milionów konsumentów.

Źródło: Ericsson

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button