Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Ericsson: Co drugi Polak nie chce zmienić swojego operatora. Lojalność determinuje obsługa klienta

Z badania Ericsson ConsumerLab wynika, że połowa użytkowników smartfonów w Polsce chce nadal korzystać z usług swojego operatora. Bardziej przywiązani do obecnej sieci są Niemcy i Anglicy (odpowiednio 52 i 58%).

W Polsce lojalność użytkowników determinuje w głównej mierze obsługa klienta i tzw. 'pierwsze wrażenie’ (najważniejsze kryteria dla 23 procent ankietowanych Polaków). Porównując do poprzedniej edycji raportu, znaczenie obsługi klienta maleje na rzecz jakości mobilnego internetu, który jest ważny dla 20% Polaków. Globalna średnia wynosi 29%. Innymi czynnikami jest oferta (9%) i możliwość jej personalizacji (13%), a także jakość usług głosowych (7%) i zarządzanie kontem (6%).Pomimo znaczących inwestycji operatorów w istniejącą infrastrukturę, liczba użytkowników smartfonów doświadczających codziennych problemów ze swoim urządzeniem nie uległa zmianie. Ponad połowa korzystających ze smartfonów w Polsce doświadcza codziennie przynajmniej jednego problemu związanego z siecią.Badanie przeprowadzono w lutym 2016 roku. Wzięło w nim udział po 1000 użytkowników smartfonów z 14 krajów (2000 użytkowników w Indiach). Łącznie w ankiecie przebadano 15 tysięcy osób w przedziale wiekowym 18-69 lat, korzystających ze smartfonów z Androidem i iOS, mieszkających w Brazylii, Chinach, Indiach, Indonezji, Irlandii, Korei Południowej, Niemczech, Omanie, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, na Ukrainie i w Wielkiej Brytanii. Wszyscy ankietowani przynajmniej raz w tygodniu korzystali z aplikacji łączących się z siecią za pośrednictwem danych komórkowych.

Źródło: Ericsson

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button