Fitbit liderem rynku wearables
Firma analityczna Canalys przedstawiła dane dotyczące sprzedaży urządzeń z gatunku wearables w drugim kwartale 2016 roku.
Fitbit dominował na rynku, sprzedając 3.7 miliona inteligentnych opasek (36% wzrostu rok do roku). Xiaomi zajęło drugą pozycję z niemal 3 milionami sprzedanych opasek Mi Band, zaś Garmin zamknął TOP3 z ponad 700 tysiącami urządzeń. Łączna sprzedaż podstawowej elektroniki noszonej, na którą składają się przede wszystkim trackery z kategorii fitness i zdrowia, przekroczyła 9 miliona sztuk. Podczas gdy popularność smartopasek ciągle rośnie, drugi kwartał tego roku nie był szczególnie udany dla inteligentnych zegarków. Apple sprzedał jedynie 3 miliony Watchy, aczkolwiek prognozy wskazują na potrójny wzrost do końca roku, przy okazji premiery kolejnej generacji Apple Watch. Podobnie jest na rynku wearables z Android Wear, choć w tym przypadku nie mamy dokładnych liczb. Specjaliści z Canalys są jednak zdania, że premiera szykowanej na jesień aktualizacji systemu (Android Wear 2.0) może poprawić wyniki sprzedaży tych smartwatchy. Przewidują również, że w 2016 roku sprzedanych zostanie 7.5 miliona zegarków oferujących łączność komórkową.
Źródło: Canalys, własne