Gartner: 349 milionów smartfonów sprzedanych w I kwartale 2016 roku

Firma analityczna Gartner opublikowała raport dotyczący sprzedaży smartfonów oraz udziałów poszczególnych producentów w I kwartale bieżącego roku.

Na całym świecie w pierwszych trzech miesiącach 2016 roku sprzedano 349 milionów smartfonów – o 3.9% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Urządzenia te stanowiły 78% całkowitej sprzedaży telefonów komórkowych. Przyczyn wzrostu upatruje się w dużym popycie na niskobudżetowe słuchawki na rozwijających się rynkach oraz tanich smartfonach z LTE. Na mobilnym rynku w I kwartale dominowały firmy Samsung, Apple i Huawei. Pierwszy z producentów sprzedał ponad 81 milionów smartfonów, co dało mu udział w rynku na poziomie 23.2%. Pozostała dwójka mogła się pochwalić wynikami na poziomie odpowiednio 51.7 i 28.9 miliona sprzedanych urządzeń. Największy wzrost (145%) odnotował Oppo, który sprzedając około 16 milionów smartfonów wskoczył na czwartą pozycję w zestawieniu. Za jego plecami znalazł się inny chiński producent – Xiaomi. Pozostałe firmy sprzedały ogółem 156.4 miliona telefonów. news-gartner-smartfony-1q2016 Gartner: 349 milionów smartfonów sprzedanych w I kwartale 2016 roku W kategorii systemów operacyjnych niekwestionowanym liderem pozostaje Android z udziałem na poziomie 84.1%. W I kwartale 2016 roku do sprzedaży trafiło 293.8 miliona smartfonów z zielonym robocikiem. iOS, co nie jest zaskoczeniem, zgarnął drugie miejsce (14.8%). Kolejny był Windows Phone, który zaliczył spadek udziałów w rynku z 2.5% do 0.7% – jest to efekt sprzedaży zaledwie 2.4 miliona Lumii w okresie styczeń-marzec. Jeszcze mniejszą popularnością cieszyła się platforma BlackBerry OS (0.2%). news-gartner-smartfony-1q2016 Gartner: 349 milionów smartfonów sprzedanych w I kwartale 2016 roku

Źródło: Gartner

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
0%
0 głosy
100%
1 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kulto...

Komentarze