Gemius: iPhone popularniejszy od iPada w polskiej sieci
Polacy do surfowania w Internecie częściej wykorzystują smartfony niż tablety Apple. W ciągu ostatnich czterech lat udział iPadów w sieci spadł niemal trzykrotnie, dwukrotnie wzrósł udział iPhone`ów.
W ostatnich latach użytkownicy urządzeń mobilnych Apple wykonywali około jedną piątą rocznych odsłon w polskim Internecie. Odsetek ten był najwyższy w 2014 roku – rocznie średnio 23.6% dla obu urządzeń – i stopniowo malał z każdym rokiem, by osiągnąć średnio 20.8% dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku.Widoczny jest trend spadkowy dla odsłon generowanych z iPadów – Internauci sięgają po niej rzadziej niż trzy lata temu. Od 2013 do 2015 roku średni roczny odsetek odsłon stracił blisko 6.5 punktu procentowego – z 15.6% w 2013 roku do 9.1% w 2015 roku. Średni odsetek odsłon wykonywanych na iPadach w okresie od stycznia do lipca 2016 roku wyniósł 6.6%.
Równocześnie dane Gemiusa pokazują, że przybywa odsłon wykonywanych za pośrednictwem iPhone`ów. Na przestrzeni ostatnich czterech lat wskaźnik ten zyskał blisko 6 punktów procentowych – od 7.8% dla średniej odsłon w 2013 roku do 13% w 2015 roku. Średni odsetek odsłon mobilnych na smartfonach Apple dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku wyniósł 14.2%.
Źródło: Gemius