Google wprowadzi funkcję ad-blocker do przeglądarki Chrome?

Z mobilnego Google Chrome korzysta już miliard użytkowników

Wall Street Journal pisze, że Google pracuje nad funkcją blokowania reklam dla mobilnej i stacjonarnej wersji swojej przeglądarki. Informacja nie została potwierdzona przez korporację – dziennik powołuje się na wiadomości pozyskane od „osób znających plany firmy”.

Informacja o wyposażeniu Chrome’a w funkcję ad-blocker może być trochę dziwna, biorąc pod uwagę fakt, że firma czerpie zyski z reklam internetowych. Tajemnicze osoby, które „znają plany firmy”, twierdzą jednak, że ruch ten jest zagraniem czysto defensywnym: wprowadzenie autorskiego ad-blockera do Chrome’a ma służyć zahamowaniu gwałtownego wzrostu popularności zewnętrznych dodatków i aplikacji tego typu w ostatnich latach. Oprócz tego, informacja, że przeglądarka ma własnego ad-blockera i nie trzeba instalować już nic dodatkowego, by korzystać z internetu bez reklam, spodoba się użytkownikom internetu, którzy być może chętniej przerzucą się na Chrome’a.

Zgodnie z tym, co pisze WSJ, uruchamianie ad-blockera w Chrome będzie ustawieniem domyślnym – opcja włączy się samorzutnie, dzięki czemu użytkownicy przeglądarki nie będą musieli szukać jej w programie.

Google na razie nie komentuje doniesienia.

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
100%
4 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy

Komentarze

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top