Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

HTC U11 zalicza udane wejście na rynek

W ostatnich latach HTC nie radziło sobie najlepiej na rynku mobilnym. Nowy flagowiec, U11, może jednak pochwalić się lepszymi wynikami niż jego poprzednicy – HTC 10 (2016) i One M9 (2015). Czy to początek powrotu tajwańskiej firmy do grona najważniejszych producentów smartfonów?

Krótka historia upadku HTC

Choć firma została założona w 1997 i przez pierwszą dekadę istnienia wyprodukowała wiele różnych urządzeń, głównie na zlecenie operatorów sieci komórkowych, przełomowym momentem był październik 2008 roku. To właśnie wtedy na rynku pojawił się HTC Dream, znany w Polsce jako Era G1 lub T-Mobile G1 – pierwszy na świecie smartfon z systemem operacyjnym Android. Tajwańska firma była także pierwszą, która oferowała urządzenia z łącznością 4G. W 2012 roku rozpoczęto sprzedaż smartfonów z serii One, z których model X odniósł zdecydowanie największy sukces. Po nim na rynku pojawił się One M7, który pomimo wysokich ocen nie przyniósł firmie znaczących zysków. Kolejne dwa flagowce – M8 i M9 – były krytykowane za brak znaczących postępów w stosunku do M7. Od wprowadzenia do oferty One M7 tajwański koncern notuje coraz niższe przychody. Oprócz braku nowych, ciekawych rozwiązań na niekorzyść firmy działają wysokie ceny oferowanych urządzeń, a także opieranie się tylko na jednym segmencie rynku, podczas gdy rywale tacy jak Apple, LG czy Samsung korzystają również z innych źródeł przychodów.

htc-m789
Trzy kolejne, łudząco podobne flagowce – One M7, One M8 i One M9

U11 może odwrócić spadkowy trend HTC

HTC U11 trafił do sprzedaży pod koniec maja i dotychczas sprzedaje się lepiej niż HTC 10 i M9 w podobnym okresie. Tegoroczny tajwański flagowiec zbiera dość pochlebne recenzje, co zostało odzwierciedlone w jego popularności wśród klientów. Jego szczególną cechą jest funkcja Edge Sense, czyli krawędzie odpowiadające na ściskanie. Niestety HTC nie opublikowało jeszcze konkretnych statystyk sprzedaży – zostaną one prawdopodobnie opublikowane na końcu kwartału lub roku. Biorąc pod uwagę ostatnie parę lat tajwańskiej firmy nie powinny one być szokująco wysokie, jednak można spodziewać się tendencji wzrostowej.

Demonstracja funkcji Edge Sense
Demonstracja funkcji Edge Sense

Nowa strategia: mniej smartfonów

Chang Chia-lin, prezes HTC, wyjawił ogólny plan firmy na następne kilka lat. W 2016 roku na rynku pojawiło się aż 17 urządzeń tajwańskiego producenta – pierwszym z nich był One X9, zaprezentowano również między innymi flagową „dziesiątkę” i kilka nowych sprzętów z linii Desire. Od teraz jednak HTC znacząco ograniczy liczbę oferowanych smartfonów, skupiając się na jakości zamiast ilości – na jeden rok planowane są 3–4 premiery. Dodatkowo firma planuje przeznaczyć sporą część budżetu na badania i rozwijanie technologii 5G, mając nadzieję na powtórkę sukcesu pierwszych smartfonów z obsługą 4G.

Źródło: Htcsource
Back to top button