Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

HTC: Wirtualna rzeczywistość stwarza nowe, nieograniczone możliwości

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, które obecnie łączone są przede wszystkim z branżą rozrywkową, mają również ogromny potencjał w innych sektorach. Technologia może być wykorzystywana np. przez deweloperów, centra handlowe, hotele, koncerny motoryzacyjne czy instytucje kultury.

„Możliwości wykorzystania rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości dla firm są nieograniczone. Może być ona eksploatowana przez kulturę i sztukę. Może służyć tworzeniu aplikacji pozwalających na przykład lepiej prezentować produkty, dawać klientom możliwość oglądania gotowych wyrobów, której wcześniej można było obejrzeć tylko na stole kreślarskim, a tym samym przyczyniać się do wzrostu sprzedaży” – stwierdza w rozmowie z agencją Newseria Sylwia Machnik-Kochan, dyrektor sprzedaży i marketingu HTC Polska. Jak wynika z raportu spółki The Farm 51, trudno określić, jaki jest obecny stan rynku VR i AR. Większość dostępnych rozwiązań to bowiem prototypy lub tzw. wersje deweloperskie, na podstawie których nie można wskazać komercyjnego potencjału poszczególnych produktów. Analitycy firmy CCS Insight oceniają jednak, że VR może być jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się technologii w najbliższej dekadzie. Tym bardziej, że coraz więcej firm odkrywa związane z nią możliwości. Przytaczane przez The Farm 51 szacunki mówią o wzroście wartości rynku do około 150 miliardów dolarów do 2020 roku. „Firmy motoryzacyjne mogą umożliwić klientowi obejrzenie samochodu jeszcze zanim zostanie wyprodukowany. Klienci biur podróży będą mogli zobaczyć kurort czy hotel, do którego chcą się wybrać, dzięki czemu łatwiej będzie im podjąć decyzję. Z kolei kupujący mieszkanie mogą zobaczyć w VR wybrany lokal, nawet jeśli na razie jest on tylko narysowany i prezentowany przez sprzedawcę” – wymienia Sylwia Machnik-Kochan. – „W medycynie mamy możliwość rozwijania umiejętności przez lekarzy bez pracy na żywym pacjencie.” Z szacunków CCS Insight wynika, że do końca ubiegłego roku sprzedano 2.5 miliona urządzeń VR i AR, a w 2018 roku sprzedaż ma wynieść 24 miliony. Mówi się też, że w 2017 roku sprzedaż gogli wirtualnej rzeczywistości osiągnie poziom 12 milionów sztuk. Dzięki goglom HTC Vive, kontrolerom i specjalnej aplikacji „Horyzont Historii” stworzonej przez firmę Immersion, trójwymiarowy świat mogą poznawać odwiedzający Pałac Kultury i Nauki w Warszawie. Turyści z tarasu widokowego na 30. piętrze mogą prześledzić dzieje stolicy na przestrzeni wieków, m.in. zobaczyć jej obraz z 1944 roku, a także wirtualnie przenieść się w dawne czasy.

Źródło: Newseria

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button