Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

IDC: Apple liderem sprzedaży tabletów w 2015 roku

W czwartym kwartale 2015 roku na świecie sprzedano około 66 milionów tabletów. Prym wiodło Apple, które dostarczyło ponad 16 milionów egzemplarzy, jednak w ogólnym rozrachunku zanotowało największy spadek.

Z danych opublikowanych przez IDC wynika, że sektor tabletów po raz kolejny notuje zauważalne spadki. Zainteresowanie urządzeniami jest coraz mniejsze, czego najlepszym dowodem jest sprzedaż Apple, którego iPadów rozeszło się na świecie 16.1 miliona sztuk (ponad 2 miliony iPadów Pro), względem 21.4 miliona rok wcześniej. W efekcie, gigant z Cupertino stracił na udziale – z 28.1 do 24.5%. Nadal jednak utrzymał pierwszą pozycję w zestawieniu, gdyż drugi Samsung sprzedał 9 milionów tabletów, przejmując tym samym 13.7% rynku. W porównaniu do czwartego kwartału 2014 roku Koreańczycy zanotowali spadek o przeszło 18%. news-idc-tablety-4q2015 Kolejne miejsca należały do Amazonu, Lenovo i Huawei. Szczególnie postawa tego pierwszego może imponować – 175.7% wzrostu i sprzedaż na poziomie 5.2 miliona urządzeń to zasługa atrakcyjnej, świątecznej promocji na tablety z serii Kindle. Z kolei dwaj chińscy potentaci sprzedali odpowiednio 3.2 i 2.2 miliona produktów. Pozostali producenci dostarczyli na rynek łącznie około 30 milionów tabletów, notując 45.8% udziału. news-idc-tablety-2015W całym 2015 roku dwa czołowe miejsca również należały do Apple i Samsunga, którzy sprzedali odpowiednio 49.6 oraz 33.4 miliona tabletów. Lenovo wskoczyło na trzecią pozycję z 5.4% udziału, według szacunków sprzedając identyczną liczbę urządzeń jak rok wcześniej. TOP 5 zamknęły firmy Asus (7.1 miliona) i Huawei (6.5 miliona). Globalnie sprzedano 206.8 miliona tabletów, czyli o około 10% mniej niż w 2014 roku.

Źródło: IDC

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button