Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

IDC: Rynek tabletów w III kwartale 2015 roku

IDC podało najnowsze dane dotyczące sprzedaży tabletów. Rynek ten po raz czwarty z rzędu zanotował spadek – w ujęciu rocznym zanotowano o 12.6% mniej sprzedanych urządzeń.

W trzecim kwartale tego roku na całym świecie sprzedano 48.7 milionów tabletów. Rok wcześniej było to 55.7 miliona egzemplarzy. Swoje pozycje na rynku zachowały Apple, Samsung oraz Lenovo, z wynikami odpowiednio 9.9, 8 oraz 3.1 miliona sprzedanych urządzeń. Z czołowej trójki jedynie ostatnia z firm uzyskała wynik identyczny jak w analogicznym okresie ubiegłego roku, notując przy tym wzrost udziałów z 5.5 do 6.3%. Z kolei Apple i Samsung zanotowali zauważalny spadek sprzedaży tabletów, a co za tym idzie tracąc również udziały w znajdującym się w stagnacji rynku. news-idc-tablety-3q2015Zdaniem IDC, winę za tak niekorzystny stan rzeczy ponoszą takie rynki jak Ameryka Północna, Europa Zachodnia oraz Azja-Pacyfik, w których zanotowano po 100 milionów aktywnych tabletów, co w połączeniu z tendencją użytkowników do nie wymieniania sprzętu przez kilka lat doprowadza do regularnych spadków. Dalsze miejsca na rynku należały do Asusa i Huawei. Pierwszy z producentów zaliczył jednak znacznie gorszą sprzedaż niż rok wcześniej (o 43.4%). Chiński potentat, który w TOP5 znalazł się już w drugim kwartale 2015 roku, uzyskał wynik o 147.9% lepszy niż przed rokiem, sprzedając 1.8 miliona tabletów. Pozostali producenci, zaliczeni do osobnej kategorii, również przyczynili się do ogólnych spadków, notując sprzedaż na poziomie 23.9 miliona urządzeń.

Źródło: Venture Beat

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button