Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

IDC: Światowy rynek tabletów po IV kwartale 2014 roku

Na górze bez zmian – Apple nadal liderem, choć nie obyło się bez gorszych wyników niż rok wcześniej. W całym kwartale sprzedano zaś około 76 milionów tabletów, w porównaniu do niemal 79 milionów w czwartym kwartale 2013 roku.

Apple sprzedało 21.4 miliona sztuk iPadów w trakcie ostatniego kwartału, co dało firmie około 28% udziału w rynku, w porównaniu do 33% rok wcześniej (26 miliona sprzedanych egzemplarzy). Amerykański producent pokonał na tym polu drugiego w stawce Samsunga, który zgodnie z raportem IDC przejął 14.5% rynku, sprzedając 11 milionów swoich tabletów. Tym samym Koreańczycy także zanotowali spadek – z 17.2% i 13.5 miliona urządzeń w tym samym okresie, w 2013 roku.

Na pozostałych pozycjach uplasowali się Lenovo, Asus oraz Amazon, z wynikami odpowiednio: 4.8% (3.7 miliona sztuk), 4% (3 miliony sztuk) i 2.3% (1.7 miliona sztuk). Oprócz Lenovo i producentów zaliczonych do kategorii „Others” (Inni), którzy zaliczyli wzrost sprzedaży swoich produktów, reszta stawki zanotowała mniejszy lub większy spadek.

news-idc-tablety-statystykaŁącznie sprzedano 76.1 milionów urządzeń tego typu, czyli nieco mniej niż w ostatnim kwartale 2013 roku (78.6 miliona).

W ujęciu rocznym tablety zakupiło 229.6 miliona osób – rok wcześniej sprzedano 219.9 miliona tabletów wszystkich producentów, a więc zanotowano przyrost o 4.4%. Podobnie ma się sytuacja z poszczególnymi twórcami. Apple pozostało liderem, sprzedając łącznie 63.4 miliona tabletów, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 27.6% (74.3 miliona i 33.8% w 2013 roku). Samsung utrzymał drugą pozycję z wynikiem 40.2 miliona sztuk, nieznacznie (o 1.1%) polepszając swój wynik z wcześniejszego roku. Reszta producentów niemal bez zmian – miejscami zamieniły się jedynie Asus i Lenovo.

news-idc-tablety-statystyka-1

Źródło: IDC

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button