iPad największą miłością dzieci
Jakie światowe marki lubią amerykańskie dzieciaki? Z najnowszego rankingu wynika, że wbrew pozorom nie jest to Disney, McDonald’s ani Oreo. Zwycięzcą rankingu został tablet firmy Apple.
Badanie opinii dzieci w USA w wieku od 6 do 12 lat przeprowadziła firma sondażowa SmartPant. Wyniki wskazują jednoznacznie, że ulubioną marką najmłodszych Amerykanów jest iPad.
Tablet produkowany przez koncern Apple zdobył w rankingu prawie 900 punktów. W ramach sondażu przepytano w sumie ponad 6.5 tysiąca dzieci przyznając punkty zwane Kidfinity obejmujące takie czynniki jak miłość, popularność i rozpoznawalność marki. Kolejne miejsca nie są już tak wielkim zaskoczeniem – druga lokata należy do produkującej czekoladę firmy Hershey’s, na trzecim miejscu zaś znalazła się marka Oreo, dobrze znana również dzieciom w Polsce.
Na pytanie o motywy swojego wyboru związane z iPadem badani odpowiadali najczęściej, że urządzenie jest świetnym towarzyszem zabaw najmłodszych użytkowników dając dostęp do gier i możliwości oglądania filmów w sieci. Natomiast socjologowie komentujący badanie wskazują na to, że urządzenia w rodzaju tabletu dają dzieciom poczucie wolności i dostępu do szerokiego świata, który z wrodzonej ciekawości chcą poznać.
Jednym z największych zaskoczeń wynikających z badania SmartPant są stosunkowo odległe pozycje w rankingu murowanych, wydawałoby się, faworytów. Dopiero na ósmym miejscu znalazł się Disney, a na 15 pozycji wylądował McDonald’s. Przy okazji okazuje się też, że dzieci (prawdopodobnie nie tylko w USA) coraz częściej dostrzegają firmy i produkty związane z Internetem i nowymi technologiami, choć kojarzące się raczej z zabawą niż pracą lub nauką. W pierwszej 20-tce znalazły się też takie marki jak YouTube, Xbox, Wii oraz iPod.
Źródło: mobilio