TeleGuru ma wszystkie oferty internetu w Twoim mieście Oszczędź do 50%. TeleGuru ma wszystkie oferty internetu w Twoim mieście Oszczędź do 50%.

John Chen o sytuacji Blackberry i potrzebie produkowania telefonów

John Chen o sytuacji Blackberry i potrzebie produkowania telefonów

John Chen przewodzi Blackberry od 18 miesięcy. Od tego czasu jego priorytetem jest uzyskanie przez firmę rentowności i rozwijanie w kilku fundamentalnych sektorach. W ostatnim wywiadzie dla USA Today, wypowiedział się również na temat opłacalności tworzenia nowych urządzeń.

Blackberry pozyskał niedawno trzy nowe firmy, wszystkie powiązane ze strategią zakładającą liderowanie w zakresie bezpieczeństwa, prywatności i rozwiązań dla użytkowników zaawansowanych i biznesowych. Koncern zainwestował również część pieniędzy w małe przedsiębiorstwo dostarczające oprogramowanie do zastosowań medycznych. Powoli plan Chena zaczyna się realizować, choć do wymarzonych wyników jeszcze długa droga. Mimo to, ostatnie dwa kwartały przyniosły Blackberry wyczekiwane zyski. Wiadomo jednak, że mała w tym zasługa działu sprzętowego, zajmującego się produkcją smartfonów. Dlaczego w takim przypadku Kanadyjczycy pozostają w tym biznesie? John Chen wyjaśnia, że warto być obecnym na tym rynku, o ile można coś na nim zarobić lub zyskać w inny sposób. Telefony Blackberry są przede wszystkim urządzeniami, które zapoznają klientów z firmową ofertą dotyczącą bezpieczeństwa i zarządzania danymi – „Jest to powód, dla którego wszystkie czołowe kraje korzystają z naszych urządzeń. Można zauważyć, że używają ich głowy państw”. Największym problemem Chena są z kolei usługi powiązanie z urządzeniami Blackberry. W przypadku starych modeli sprzedawanych za pośrednictwem operatorów, firma zyskiwała kilka dolarów z każdego miesięcznego rachunku klientów – coś w rodzaju opłaty aktywacyjnej. Teraz liczba ta spada z powodu zamiany na nowy telefon Blackberry lub kupna słuchawki konkurencji. Niemniej, Chen zapowiada, że w tym roku ujrzymy kilka „bardzo ekscytujących urządzeń” skierowanych do określonych grup użytkowników. Wygląda zatem, że kanadyjska firma nie zamierza składać broni wycofując się z rynku smartfonów, ale należy oczekiwać, że wraz z planowanymi cięciami kosztów w biznesie sprzętowym, Blackberry jeszcze bardziej odsunie ten segment na boczny tor.

Źródło: Crackberry

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
25%
2 głosy
12.5%
1 głosy
37.5%
3 głosy
25%
2 głosy

Komentarze

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top