Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Klienci coraz chętniej wybierają abonament w Play

Już co drugi z ponad 14 milionów użytkowników sieci Play korzysta z oferty abonamentowej. Prezes firmy przewiduje dalsze wzrosty udziału tej grupy klientów, a także zapowiada inwestycje związane z budową stacji LTE.

Play odnotował w ubiegłym roku zrównanie się liczby klientów postpaid z klientami korzystającymi z oferty na kartę. Oznacza to wzrost udziału abonentów sieci o 2.7 pkt proc. wobec 2014 roku. Jak przekonuje Jørgen Bang-Jensen, prezes Play, skłania ich do tej zmiany oferta smartfonów oraz inne promocje, które operatorzy przygotowują dla abonentów. Prognozuje również, że w 2016 roku będziemy świadkami dalszego kurczenia rynku telefonów na kartę i rosnącą liczbę klientów abonamentowych. Miniony rok był dla najmłodszego polskiego operatora wyjątkowo udany. Liczba wszystkich klientów wzrosła o 1.86 miliona, czyli o ponad 15%. Przychody zwiększyły się o przeszło jedną piątą do 5.3 miliarda złotych. EBITDA Play wzrosła o 44% do ponad 1.5 miliarda złotych. Rosnące przychody i wynik EBITDA sprawiły, że udział sieci Play w rynku wzrósł o 3.8 pkt proc. Dziś operator ma 25% rynku, co oznacza, że dogonił dotychczasową wielką trójkę – Orange, T-Mobile i Plus. W ubiegłym roku Play wziął udział w aukcji dodatkowych częstotliwości LTE i został jednym z jej zwycięzców, uzyskując jeden blok częstotliwości 800 MHz oraz cztery bloki 2600 MHz. Na początku lutego operator wpłacił 1.7 miliarda złotych za nabyte bloki i rozpoczął proces wdrażania ponad tysiąca stacji LTE. Mają zostać uruchomione w pierwszej połowie roku. W marcu działać będzie już około 200 stacji. Dzięki nowym częstotliwościom Play chce zbudować nowoczesną i możliwie jak najlepszą sieć LTE, a tym samym rozwijać oferty transmisji danych. Operator już teraz chwali się pięciokrotnym wzrostem użycia transferu danych LTE.

Źródło: Newseria

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button