Konsumenci zalewani e-mailami i telefonami marketingowymi

Konsumenci zalewani e-mailami i telefonami marketingowymi

Użytkownicy Internetu otrzymują średnio 50 e-maili, przesyłek, wiadomości tekstowych i telefonów tygodniowo z różnymi ofertami marketingowymi. Większość z nich nie jest jednak dopasowana do zainteresowań i oczekiwań odbiorcy.

Jak wynika z ostatniej analizy firmy Coleman & Parkers, wykonanej na zlecenie Ricoh, konsumenci każdego tygodnia dostają przeciętnie około 50 różnych treści marketingowych. Duża część z nich, jak wskazują autorzy badania, jest zupełnie nieinteresująca dla adresatów. Źle zaplanowana komunikacja oznacza dla firmy przede wszystkim niepotrzebne koszty poniesione w związku z nieskuteczną kampanią marketingową. Może również wiązać się ze stratami wizerunkowymi i przyczynić się do spadku zaufania konsumentów do danej marki czy firmy, kojarząc się z nieodpowiednim spamem. Najgorzej pod tym względem wypadają branże handlowa i edukacyjna. Według około 75% odbiorców treść wiadomości od przedstawicieli tych sektorów jest zupełnie nietrafiona. Lepiej pod tym względem wypadają administracja publiczna i instytucje finansowe. Odsetek spada w ich przypadku do odpowiednio 58 i 68%. Mailing pozostaje na stabilnej pozycji wśród działań marketingowych. Jak wynika z badania firmy Sare, 90% ankietowanych użytkowników Internetu subskrybuje różnego rodzaju newslettery. W zdecydowanej większości (92%) są to przesyłki o charakterze informacyjnym oraz branżowym.

Źródło: Newseria

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
25%
1 głosy
50%
2 głosy
0%
0 głosy
25%
1 głosy

Komentarze

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top