Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Konsumenci zalewani e-mailami i telefonami marketingowymi

Użytkownicy Internetu otrzymują średnio 50 e-maili, przesyłek, wiadomości tekstowych i telefonów tygodniowo z różnymi ofertami marketingowymi. Większość z nich nie jest jednak dopasowana do zainteresowań i oczekiwań odbiorcy.

Jak wynika z ostatniej analizy firmy Coleman & Parkers, wykonanej na zlecenie Ricoh, konsumenci każdego tygodnia dostają przeciętnie około 50 różnych treści marketingowych. Duża część z nich, jak wskazują autorzy badania, jest zupełnie nieinteresująca dla adresatów. Źle zaplanowana komunikacja oznacza dla firmy przede wszystkim niepotrzebne koszty poniesione w związku z nieskuteczną kampanią marketingową. Może również wiązać się ze stratami wizerunkowymi i przyczynić się do spadku zaufania konsumentów do danej marki czy firmy, kojarząc się z nieodpowiednim spamem. Najgorzej pod tym względem wypadają branże handlowa i edukacyjna. Według około 75% odbiorców treść wiadomości od przedstawicieli tych sektorów jest zupełnie nietrafiona. Lepiej pod tym względem wypadają administracja publiczna i instytucje finansowe. Odsetek spada w ich przypadku do odpowiednio 58 i 68%. Mailing pozostaje na stabilnej pozycji wśród działań marketingowych. Jak wynika z badania firmy Sare, 90% ankietowanych użytkowników Internetu subskrybuje różnego rodzaju newslettery. W zdecydowanej większości (92%) są to przesyłki o charakterze informacyjnym oraz branżowym.

Źródło: Newseria

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button