Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Lenovo chce być liderem polskiego rynku smartfonów

Po sukcesach na polskim rynku tabletów i komputerów, chińskie Lenovo zapowiada ekspansję w segmencie smartfonów. Dzięki nowym modelom Moto G4 i Moto Z koncern chce osiągnąć minimum 10% udziału rynkowego i stopniowo umacniać pozycję.

`Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników w segmencie tabletów i pecetów w którym jesteśmy liderem. Chcemy zostać numerem jeden na rynku smartfonów, choć to oczywiście wymaga czasu. To nie sprint, lecz maraton. W segmencie pecetów i tabletów osiągnięcie tej pozycji zajęło nam 10 lat. Chcemy to powtórzyć w segmencie smartfonów` – stwierdza Aymar de Lencquesaing, starszy wiceprezydent Lenovo Mobile Business Group.W ubiegłym roku udział firmy w polskim rynku komputerów mobilnych przekroczył 35%, a w sprzedaży urządzeń all-in-one – 43%. Lenovo liczy teraz na szybkie osiągnięcie dwucyfrowego udziału w rynku smartfonów – `W branży sprzętowej zazwyczaj trzeba szybko przekroczyć 10% udziału w rynku, bo od tego momentu zaczyna się zarabiać` – mówi przedstawiciel Lenovo. Kluczowa ma być wysoka rozpoznawalność marki i budowanie sukcesu od podstaw – poprzez umiejętne połączenie badań i rozwoju oraz innowacyjności i efektywności.W październiku w Polsce zadebiutują cztery nowe modele Lenovo na czele z modularnym flagowcem Moto Z. Smartfon można już zakupić w przedsprzedaży za 2999 zł.Z szacunków IDC wynika, że w tym roku rynek smartfonów wzrośnie o 1.6% w ujęciu rocznym. W 2015 roku wzrost wynosił ponad 10%. Spowolnienie charakteryzuje przede wszystkim rozwinięte rynki, podczas gdy wschodzące rynki wciąż notują wysokie dynamiki wzrostu sprzedaży. W Polsce w I kwartale tego roku sprzedaż smartfonów była o 7% wyższa niż przed rokiem.

Źródło: Newseria, własne

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button