Mniej modeli smartfonów: HTC zmienia swoją strategię rynkową
Firma HTC zamierza odejść od dotychczasowego modelu działalności na rynku mobilnym i skończyć z niskobudżetowymi smartfonami. Tajwański producent telefonów zamierza skupić się na rywalizacji z największymi producentami smartfonów.
Pomimo zwiększenia przychodów w pierwszym kwartale 2017 roku w stosunku do poprzednich okresów rozliczeniowych, przedstawiciele tajwańskiej firmy zapowiedzieli odejście od obecnej strategii rynkowej. Prezydent działu telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych, Chia-Lin Chang, ujawniła iż HTC ponownie zamierza podjąć wyzwanie i rywalizować z największymi potentatami rynku mobilnego. Oznacza to, że celem firmy będzie zmniejszenie liczby oferowanych urządzeń z niższej półki i próba podbicia rynku high-end. Jak twierdzi Chang, rynek niskobudżetowy jest niezwykle konkurencyjny i całkowicie nieopłacalny z perspektywy jej firmy.
Dynamiczny rynek Azji
Azjatycki rynek urządzeń mobilnych rozwija się w imponującym tempie. Na arenie producentów pojawiają się coraz to nowsze firmy, które są w stanie zaoferować klientom innowacyjne urządzenia. Z tego powodu sprzedaż dobrego smartfona w granicach cenowych 500-700 nie skłania klientów do kupna urządzenia.
Przedstawiciele HTC uznali, że nadszedł czas na zmianę metodologii działania na rynku poprzez zredukowanie w bieżącym roku liczby modeli oferowanych urządzeń do siedmiu nowych smartfonów, sygnowanych logo tajwańskiej firmy.