Mobile Vikings odpowiada na pytania dotyczące rejestracji kart SIM
Mobile Vikings zebrał najważniejsze informacje w formie Q&A, żeby wyjaśnić wszelkie wątpliwości i ułatwić proces rejestracji numeru.
2 lipca 2016 roku weszła w życie ustawa o działaniach antyterrorystycznych, natomiast zapisy dotyczące sieci telekomunikacyjnej obowiązują od 25 lipca 2016 roku. Na ich podstawie użytkownicy usług przedpłaconych są zobowiązani do zarejestrowania swoich danych do dnia 1 lutego 2017 roku. Osoby dokonujące zakupu nowej karty powinny natomiast zarejestrować ją jak najszybciej, ponieważ dopiero wtedy będzie ona aktywna. W innym przypadku operator jest zobligowany zaprzestać świadczenia usług.Do rejestracji należy podać imię i nazwisko, numer PESEL albo nazwę, serię i numer dokumentu tożsamości. Od abonenta niebędącego osobą fizyczną wymagane jest z kolei podanie nazwy, numer identyfikacyjnego REGON lub NIP lub numeru w KRS albo ewidencji działalności gospodarczej.
Status numeru można odnaleźć po zalogowania do swojego konta, w zakładce 'Moje karty’.
Pierwszy etap polega na dostarczeniu operatorowi podanych wyżej danych osobowych – elektronicznie (w formularzu wypełnianym podczas zakupu karty lub przenoszenia numeru), na indywidualnym koncie, które posiada każdy dotychczasowy użytkownik sieci, a także osobiście dopiero podczas drugiego etapu rejestracji (weryfikacja).
- W biurze operatora we Wrocławiu, przy ul. Tęczowej 13/210 (bud. Temida II, lp.);
- W salonie sieci Play;
- Kurierowi, który sporządzi oświadczenie dotyczące danych rejestracyjnych (koszt zamówienia kuriera to 9.99 zł);
Ustawa antyterrorystyczna wymaga od operatora weryfikacji danych wszystkich użytkowników. Przenosząc numer, karta wraz z dokumentami zostanie wysłana do klienta za pomocą kuriera, który potwierdzi niezbędne dane, a później przekaże podpisane dokumenty do Mobile Vikings.
Numer musi być zarejestrowany. Proces rejestracji jest taki sam, jak w przypadku kart działających w taryfie 'Minuty + SMS + Internet’.
Dowód osobisty, numer telefonu oraz PUK. Numer PUK znajduje się na koncie użytkownika, w zakładce 'Moje karty’ > 'Moje dane’ > 'Informacje o karcie’ > 'Numer PUK 1′. Jeśli dane będą weryfikowane poprzez kuriera, potrzebny będzie wyłącznie dowód osobisty.
Każdy, kto ukończył 13 rok życia i posiada dowód osobisty, paszport lub kartę pobytu. Numer może też być zarejestrowany na firmę.
Nie ma takiej potrzeby. Posiadając na swoim koncie kilka numerów telefonu, rejestracja jednego z nich skutkuje rejestracją całego profilu – konta.
Karta może zostać aktywowana w takim momencie, jaki będzie najbardziej odpowiedni dla danego klienta. Aktywacja przebiega dopiero po zalogowaniu do konta i wprowadzeniu kodu aktywacyjnego, który znajduje się na liście powitalnym dostarczonym z kartą. Z drugiej strony, aktywacja może też nastąpić dopiero wtedy, gdy operator potwierdzi weryfikację danych rejestracyjnych.
Po zarejestrowaniu numeru i wykonania na nim co najmniej jednego doładowania za 10 zł, klient otrzymuje 10 GB Internetu na 31 dni (można wydłużyć kolejnym doładowaniem lub aktywacją nowego pakietu w czasie ważności bonusu) oraz pakiet no limit na połączenia z numerami stacjonarnymi i komórkowymi. Bonusy można aktywować w wybranym przez siebie terminie, do 1 lutego 2017 roku. W przypadku kilku numerów zostaną one przyznane dla każdego z osobna.
Po zarejestrowaniu numeru i wykonania na nim co najmniej jednego doładowania za 20 zł, klient otrzymuje możliwość włączenia pakietu 14 GB. Promocja trwa do 1 lutego 2017 roku. W przypadku kilku numerów bonusy zostaną przyznane dla każdego z osobna.
Źródło: Mobile Vikings